https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Brak połączenia dwóch fragmentów trasy rowerowej na bydgoskich Kapuściskach. Co dalej?

Paweł Kaniak
Przebudowę skrzyżowania ul. Chemicznej z Mokrą prowadzi prywatna firma. Miasto planuje rozbudować w tym miejscu sieć tras rowerowych, ale dopiero za kilka lat
Przebudowę skrzyżowania ul. Chemicznej z Mokrą prowadzi prywatna firma. Miasto planuje rozbudować w tym miejscu sieć tras rowerowych, ale dopiero za kilka lat ZDMiKP w Bydgoszczy
Do naszej redakcji zgłosił się mieszkaniec Bydgoszczy, który zwrócił uwagę na brak połączenia dwóch fragmentów trasy rowerowej oraz chodnika w okolicy skrzyżowania ulic Chemicznej i Mokrej.

Zobacz wideo: Kary dla pijanych kierowców

- Od 3 miesięcy skrzyżowanie ul. Chemicznej z Mokrą jest remontowane i dobudowywany jest chodnik ze ścieżką rowerową. W pewnym momencie nowy ścieżko-chodnik w kierunku Łęgnowa „zjeżdża” do jezdni - pisze bydgoszczanin. - Nie byłoby w tym nic dziwnego, ale za ok. 30 metrów jest stary ścieżko-chodnik. Gdy nowa ścieżka zostanie otwarta będzie to stwarzać niebezpieczne sytuacje. Pieszy lub rowerzysta będzie zmuszony iść lub jechać po ruchliwej jezdni ul. Chemicznej. Czy nie dało się połączyć tych fragmentów ścieżki? Roboty trwają, może da się to poprawić - dodaje Czytelnik?

Okazuje się, że nie jest to miejska inwestycja.

- Rzeczywiście trwa przebudowa skrzyżowania ulicy Chemicznej z Mokrą, ale nie jest to nasza inwestycja. Realizuje ją zewnętrzny inwestor w celu umożliwienia dojazdu do swojej posesji - wyjaśnia Tomasz Okoński z Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

- Często prywatni deweloperzy i właściciele firm rozbudowują swoje biznesy i muszą wtedy poprawić okoliczną infrastrukturę. W tym przypadku prywatny inwestor chcąc zapewnić dojazd do swojej posesji miał obowiązek przebudować skrzyżowanie. W ramach tego zdania wybudowano ścieżkę rowerową i chodnik. Ale zewnętrzny przedsiębiorca buduje tylko na terenie swojej posesji. Nie zrobi całej drogi rowerowej poza granicami swojego terenu - dodaje Tomasz Okoński.

ZDMiKP ma w planach uzupełnienie przerwy w rowerowej drodze na ul. Chemicznej/Mokrej, ale jest to zadanie zaplanowane do realizacji za kilka lat. - Ten temat został zaplanowany z przedstawicielami rowerzystów podczas ich cyklicznych spotkań z władzami miasta - zapewnia Tomasz Okoński.

Jak już pisaliśmy, Zespół ds. polityki rowerowej miasta proponuje zmianę w podejściu do rozwoju infrastruktury rowerowej. Nadal przy okazji każdej inwestycji drogowej ma powstawać infrastruktura dla cyklistów i nadal będą budowane krótkie odcinki łączące już zbudowane fragmenty dróg rowerowych. Ale zespół proponuje, by w inwestycjach skupić się na głównych arteriach miasta tak, by towarzyszyła im ścieżka rowerowa. Dopiero potem będzie można zająć się mniej istotnymi z punktu widzenia komunikacji i turystyki rowerowej drogami. Rowerowy budżet ma być wykorzystany na najważniejsze, kluczowe inwestycje, a nie na sztukowanie dróg rowerowych w mieście.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Świat żegna Franciszka. Tłumy wiernych na Placu św. Piotra

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski