Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ulica Fordońska najważniejsza dla rowerzystów - kiedy będzie można nią przejechać?

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Umożliwienie rowerzystom jazdy wzdłuż ul. Fordońskiej powinno być priorytetem inwestycyjnym miasta w zakresie infrastruktury rowerowej - nie mają wątpliwości rowerzyści.
Umożliwienie rowerzystom jazdy wzdłuż ul. Fordońskiej powinno być priorytetem inwestycyjnym miasta w zakresie infrastruktury rowerowej - nie mają wątpliwości rowerzyści. Dariusz Bloch
Co miesiąc zbiera się Zespół ds. polityki rowerowej miasta, tym razem zrobił to w wersji mobilnej, objeżdżając Fordon i sprawdzając stan infrastruktury rowerowej, planując jednocześnie jej rozwój.

Zobacz wideo: Nowa siedziba IPN w Bydgoszczy

- Omawialiśmy przyszłe inwestycje, głównie przebudowę infrastruktury rowerowej wzdłuż ulicy Fordońskiej od ulicy Kaplicznej do Starego Fordonu - napisał w mediach społecznościowych wiceprezydent Mirosław Kozłowicz.

Zespół od dłuższego czasu proponuje zmianę w podejściu do rozwoju infrastruktury rowerowej. Nadal przy okazji każdej inwestycji drogowej ma powstawać również infrastruktura dla cyklistów i nadal będą budowane krótkie odcinki łączące już zbudowane fragmenty dróg rowerowych. Ale zespół proponuje, by w inwestycjach skupić się na głównych arteriach miasta tak, by towarzyszyła im również ścieżka rowerowa. Dopiero potem będzie można zająć się mniej istotnymi z punktu widzenia komunikacji i turystyki rowerowej drogami. Co to oznacza w praktyce? Że rowerowy budżet powinien być wykorzystany na najważniejsze, kluczowe inwestycje, a nie na sztukowanie dróg rowerowych w mieście.

To Cię może też zainteresować

- Powinniśmy zrezygnować z "łatania" drogami rowerowymi fragmentów ulic, a skupić się na głównych drogach. Nie są to małe wydatki, ale udało się wykonać chociażby drogi wzdłuż Kruszwickiej, Focha czy Grunwaldzkiej. Za priorytet stawiamy teraz ulicę Fordońską, która dla rowerzystów jest właściwie nieprzejezdna - mówi Wojciech Bulanda, radny Rady Miasta Bydgoszczy, członek zespołu ds. polityki rowerowej miasta. Rozwiązań jest kilka, główne problemy to wiadukty warszawskie i przejazd nad dawną koleją francuską. Docelowo droga rowerowa powinna spiąć most w Fordonie z rondem Fordońskim. Na razie sam odcinek od wiaduktów do ronda mógłby zostać pominięty, a funkcję transportową przejęłaby infrastruktura przy ulicy Kamiennej - podkreśla radny.

Same procedury administracyjne związane z budową infrastruktury rowerowej wzdłuż Fordońskiej zająć mogą jednak nawet kilka lat. Skupienie się na kluczowych arteriach spowoduje jednak, że kwestia remontu drogi rowerowej na przykład przy ulicy Twardzickiego czy stworzenia jej wzdłuż ul. Inwalidów zostanie odłożona w czasie. Pozostaje też do zbudowania odcinek trasy między gminą Osielsko a Bydgoszczą do miejscowości Jarużyn. Na razie dobrze utrzymany, nowy fragment drogi rowerowej urywa się nagle, a rowerzyści do kolejnego odcinka muszą jechać ulicą. Ta sprawa ciągnie się właściwie od roku 2017, a zbudowanie kilkusetmetrowego odcinka drogi wzdłuż Sudeckiej wydaje się na razie ponad siły ZDMiKP.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo