Samorządowy Konkurs Nastolatków „Ośmiu Wspaniałych” promuje pozytywne działania dzieci i młodzieży, którzy poświęcają swój czas innym. Wczoraj w ratuszu nagrodzono młodych ludzi, którzy działają na rzecz osiedla, szkoły, organizacji oraz upowszechniają młodzieżowy wolontariat i tym samym przeciwdziałają przemocy wśród młodzieży.
[break]
- Bardzo się cieszę, że możemy spotkać się już czternasty raz, by podziękować młodym, którzy służą innym i towarzyszom im w ciężkich chwilach. To postawa godna naśladowania - mówił na uroczystości kujawsko-pomorski wicekurator oświaty Andrzej Siemianowski.
- Zasługujecie na szacunek i podziw nas wszystkich - dodał wręczając dyplomy wolontariuszom - Jan Szopiński, zastępca prezydenta Bydgoszczy.
Nagrody wręczono w kategoriach indywidualnej i grupowej uczniom szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimazjalnych.
- Opiekuję się kołem wolontariatu w mojej szkole już od pięciu lat. Przez ten czas udało mi się stworzyć grupę wspaniałych młodych osób, których do pomocy innym nie trzeba namawiać - mówi Marzena Liwak, nauczycielka w Szkole Podstawowej nr 38. - Angażujemy się w mnóstwo przedsięwzięć, pomagamy zwierzętom ze schroniska, przygotowujemy świąteczne paczki dla ubogich rodzin. Dzieci są bardzo aktywne.
- Zdecydowałam się być wolontariuszką, ponieważ uważam, że każdy zasługuje na trochę uśmiechu. Największą nagrodą jest dla mnie, gdy mogę komuś ten uśmiech podarować - powiedziała „Expressowi” Oliwia Barczak z Zespołu Szkół nr 27. - Pomagam niepełnosprawnej koleżance, odrabiamy razem lekcje, chodzimy na spacery.
Jury konkursu wyłoniło czterech laureatów w kategorii indywidualnej „Ósemka”: Michalinę Hałas, Karolinę Jaworską, Natalię Krzemińską, jednego laureata w kategorii indywidualnej „Ósemeczka” - Karola Jankowskiego - oraz nagrodziło dziewięcioosobową grupę reprezentantów szkolnego koła wolontariatu w Szkole Podstawowej nr 38 w Bydgoszczy.
Nasze miasto w ogólnopolskim finale konkursu „Ośmiu Wspaniałych” będzie reprezentowała Michalina Hałas z Zespołu Szkół nr 8, która m.in. wspiera terapię uczniów z autyzmem i rodziny wychowujące dzieci z zespołem Aspergera.