AmberOne Autostrada A1 cieszy się dużym zainteresowaniem kierowców, co znajduje swoje odzwierciedlenie w statystykach natężenia ruchu. W zeszłym roku z AmberOne skorzystało 20.231.148 pojazdów, w szczytowych okresach wzmożonego wakacyjnego ruchu dzienne natężenia sięgały nawet 90 tys. 500 pojazdów.
Poza wprowadzonym w 2019 r. automatycznym systemem płatności AmberGO, rozbudowa Placu Poboru Opłat w Rusocinie (woj. pomorskie) jest podstawową formą usprawniania przejazdu przez bramki. Prace budowlane rozpoczną się z początkiem czerwca, a GTC wraz z operatorem - firmą Intertoll dokładają starań, aby nowe bramki wybudowane na placu poboru opłat działały z końcem 2022 roku.
To też może Cię zainteresować
Jak wyjaśnia nam Anna Kordecka, rzecznik prasowa Gdańsk Transport Company, prace będą prowadzone w taki sposób, aby nie były uciążliwe dla kierowców. Nie można jednak wykluczyć konieczności czasowego zamykania pojedynczych bramek.
Będzie 12 bramek wjazdowych
Obecnie na PPO w Rusocinie jest 5 pasów wjazdowych i 10 zjazdowych. Nowe pasy zjazdowe zwiększą ilość bramek do 12. Aktualnie PPO Rusocin z automatycznymi płatnościami AmberGO obsługuje do 2000 pojazdów na godzinę, a dodatkowe dwa pasy sprawią, że przepustowość PPO Rusocin na zjeździe wzrośnie do 2500 pojazdów na godzinę.
Rozbudowa PPO wpłynie także na bardziej efektywne wykorzystanie istniejących dwóch pasów rewersyjnych, dzięki którym częściej będzie można korzystać nawet z 7 pasów wjazdowych, co przełoży się na wzrost przepustowości bramek wjazdowych do ponad 2300 pojazdów na godzinę.
To też może Cię zainteresować
Rosnące zainteresowanie systemem AmberGO (aktualnie 35 proc. transakcji jest automatyczna) oraz rozbudowa placów poboru opłat spowoduje znaczne zwiększenie przepustowości i co za tym idzie redukcję zatorów w okresach szczytowych.
