Będą opóźnienia w budowie S5 na jej szubińskim odcinku

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Otwarcie kopert w przetargu na budowę pierwszego z czterech bydgosko-toruńskich odcinków S10 nastąpiło w piątek 27 sierpnia.
Otwarcie kopert w przetargu na budowę pierwszego z czterech bydgosko-toruńskich odcinków S10 nastąpiło w piątek 27 sierpnia. Jacek Smarz
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Wykonawca drogi ekspresowej S5 Bydgoszcz-Szubin złożył wniosek o wydłużenie terminu realizacji inwestycji do wiosny - nie ma szans na dokończenie wszystkich prac na odcinku w zaplanowanym terminie - do połowy listopada.

Zobacz wideo: Kiedy szczepimy dzieci przeciw koronawirusowi?

Wykonawca S5 Bydgoszcz-Szubin złożył wniosek o wydłużenie terminu realizacji do wiosny - nie ma szans na dokończenie wszystkich prac w terminie do 13 listopada.

To Cię może też zainteresować

- Wystarczy przejechać się tym odcinkiem, by zobaczyć, że po prostu nie ma szans na zmieszczenie się w czasie, głównie ze względu na zakres prac w Kruszynie, przy dawnej stacji Orlenu. Tam dopiero zwożą ziemię na nasypy. Prawdopodobnie jesienią oddadzą do użytku tylko część trasy, z wyłączeniem tego odcinka - uważa nasz informator, który twierdzi również, że wykonawcę spowolniła konieczność wykonania wielu dodatkowych prac dodatkowych związanych ze wzmacnianiem gruntu.

Opóźnienia na S5 - winne prace archeologiczne

- Nie złożyliśmy pisma dotyczącego renegocjacji umowy czy jej aneksowania, choć rozważamy taki krok - nie kryje Sławomir Nowak, członek zarządu Kobylarnia S.A. - Największe trudności mamy z fragmentem trasy, na którym do czerwca trwały prace archeologiczne. Nie spodziewaliśmy się, że zajmą tyle czasu.

Kobylarnia przejęła odcinek S5 w trudnych warunkach, został opuszczony przez Włochów z Impresa Pizzarotti , których GDDKiA wyrzuciła z placu budowy, bo nie gwarantowali wykonania zadania w zakładanym czasie, a na ich odcinkach nie działo się praktycznie nic. Prace, realizowane dużym nakładem sił i sprzętu, ruszyły niemal natychmiast.

Tego wymagała GDDKiA, bowiem odcinek S5 Bydgoszcz Błonie-Szubin Północ, według zapowiedzi drogowców, był w tym roku inwestycyjnym priorytetem w regionie. Jego ukończenie w 2021 miało pozwolić na skompletowanie wszystkich odcinków drogi ekspresowej S5 od Bydgoszczy przez Poznań do Wrocławia.

Przejezdność S5 do końca roku niemal pewna

- Cały czas będziemy walczyć o to, by uzyskać przejezdność tego odcinka w tym roku. Chodzi nam o to, by kierowcy mogli przejechać odcinkiem S5, natomiast pozostałe prace towarzyszące, które nie będą miały wpływu na przejezdność, moglibyśmy dokończyć później - mówi Sławomir Nowak.

Według planów Kobylarnia miała uporać się z odcinkiem S5 do połowy listopada. Na stronie internetowej spółki, w dziale bieżące realizacje, na wskazanym odcinku już naniesiono zmiany - a jako datę zakończenia prac wskazano rok 2022.

Bydgoska dyrekcja generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ciągle jednak wierzy, że realizacja inwestycji przebiegnie zgodnie z planem.

- Planowane na IV kwartał bieżącego roku otwarcie drogi S5 Bydgoszcz Błonie – Szubin Północ nie ulega zmianie. Wykonawca wystąpił z roszczeniem czasowym w kwestii ukończenia całości zakresu zadania, natomiast nie ma to wpływu na oddanie drogi do ruchu - zapewnia Julian Drob, rzecznik GDDKiA w Bydgoszczy. - Zaawansowanie rzeczowe omawianego odcinka na koniec lipca przekroczyło 2/3 kontraktu (66,8%).

Są chętni na budowę S10 w Emilianowie

- Dziewięć ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S10 na odcinku od węzła Bydgoszcz Południe do Emilianowa wraz z rozbudową DK25 - informuje Julian Drob.

Przetarg dotyczy zaprojektowania i budowy fragmentu drogi ekspresowej S10 o długości 8,9 km wraz z rozbudową drogi krajowej nr 25 na odcinku 5,3 km. W trakcie budowy, rozbudowany zostanie węzeł Bydgoszcz Południe, powstanie nowy węzeł Emilianowo, dwa nowe Miejsca Obsługi Podróżnych oraz dwa węzły (Zielonka i Brzoza) w ciągu DK25. Jest to pierwszy z czterech przetargów na S10 Bydgoszcz - Toruń. Postępowanie ogłosiliśmy 18 czerwca br. Dla pozostałych trzech odcinków trwa etap składania ofert. W sprawie czterech przetargów wpłynęło łącznie ponad 3200 zapytań -

Lista firm i ich oczekiwania cenowe:

  • Budimex - 409 856 541,00 zł
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 410 820 000,00 zł
  • Polaqua - 417 775 940,28 zł
  • konsorcjum Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) - 444 700 000,07 zł
  • Strabag - 450 136 689,24 zł
  • konsorcjum NDI (lider), NDI Sopot (partner), SP Sine Midas Stroy (partner) - 462 521 700,12 zł
  • konsorcjum Mota Engil Central Europe (lider) i Masfalt (partner) - 503 207 378,70 zł
  • PORR - 515 566 800,00 zł
  • konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner) - 521 344 283,31 zł

Teraz GDDKiA ma czas na analizę ofert, weźmie pod uwagę cenę (60 procent), okres udzielonej gwarancji (30 procent) i termin realizacji kontraktu (10 procent).

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Seba1978
PANIE REDAKTORZE PROSZE NIE POWIELAC BLEDU NAZWY WEZLA "ZIELONA" - to prawidłowa nazwa natomiast- wie Zielonka , która znajduje się blisko tego węzła nie ma nic wspólnego z ta nazwa.
Dodaj ogłoszenie