https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Autobus 61 kończy kurs przy pętli Garbary, a co z pasażerami, którzy chcą dojechać do dworca PKP?

Katarzyna Słomska
By dojechać do Dworca PKP Bydgoszcz Główna, mieszkańcy Szwederowa muszą przesiąść się z autobusu MZK na tramwaj i skasować drugi bilet
By dojechać do Dworca PKP Bydgoszcz Główna, mieszkańcy Szwederowa muszą przesiąść się z autobusu MZK na tramwaj i skasować drugi bilet Tomasz Czachorowski
Mieszkańcom Szwederowa nie podoba się przebieg trasy nowego autobusu linii 61 i zgłaszają swoje zastrzeżenia do Zarządu Dróg Miejskich.

Wprowadzenie nowej linii autobusowej numer 61 od początku budziło duże kontrowersje. Część mieszkańców Szwederowa zgłaszała zastrzeżenia co do lokalizacji przystanków.

CZYTAJ TEŻ:Będą naprawiać nawierzchnię na Trasie Uniwersyteckiej. Dwa pasy jezdni będą nieczynne
[break]

Wszystko przez tramwaj

- Na szczęście udało nam się uporać chociaż z tym problemem - mówi Bogusław Deja, przewodniczący Rady Osiedla Szwederowo. - Pod koniec maja jeszcze raz w terenie sprawdziliśmy, jak funkcjonują nowe przystanki autobusowe. Doszliśmy do wniosku, że jeden przy ulicy Skorupki wymaga przesunięcia. Na życzenie mieszkańców został przeniesiony spod posesji (gdzie utrudniał ruch) w okolice starej łaźni miejskiej.

Jak mówi przewodniczący, to niejedyne zaostrzenia do nowej linii. - Odbieram bardzo dużo głosów z prośbą o wydłużenie linii autobusowej z pętli Garbary do ulicy Rycerskiej. Dzięki temu mieszkańcy mogliby dojechać do dworca PKP bez przesiadek i na jednym bilecie. Złożyliśmy już w tej spawie pismo do Zarządu Dróg. Niestety, odpowiedź nie okazała się dla nas pozytywna. Okazało się, że według przepisów trasa autobusu nie może pokrywać się z tramwajową - powiedział „Expressowi” Bogusław Deja.
Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy rozwiewa nadzieje mieszkańców. - Nie przewidujemy wydłużania linii nr 61 do ulicy Rycerskiej. Autobusy linii nr 79, przed wprowadzeniem zmian, na odcinku Garbary - Rycerska były zapełnione średnio w dwudziestu pięciu procentach w godzinach szczytu, stąd nasza decyzja o skróceniu biegu linii 61 do pętli Garbary. Poza tym funkcjonuje w tym miejscu komunikacja tramwajowa.
Jak dowiedział się „Express”, drogowcy zastanawiają się nad wydłużenie linii nr 61 w kierunku Osowej Góry lub Czyżkówka.

W 79 jak sardynki w puszce

Bydgoszczanie niezadowoleni są także ze zmian wprowadzonych na linii 79. - Od kiedy autobus nie kursuje już przez Stromą, jeździ rzadziej. O każdej godzinie w 79 są tłumy. W godzinach szczytu często nie da się nawet wsiąść do pojazdu. Nie mówiąc już o opóźnieniach, tak naprawdę, to kierowcy mają swój rozkład jazdy, który nie pokrywa się z tym, znajdującym się na przystanku - powiedziała nam Czytelniczka „Expressu” z Kapuścisk.
- Na najbardziej obciążonym odcinku Garbary - Kapuściska, łączna częstotliwość kursów linii nr 61 i 79 (kursują przemiennie) została zwiększona, także w godzinach szczytu - dodaje Krzysztof Kosiedowski z Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. - Do obsługi linii nr 79 skierowaliśmy 3 autobusy przegubowe więcej. Rzecznik drogowców obiecuje zmiany po wakacjach. - Wtedy postaramy się zorganizować do obsługi Kapuścisk dodatkowy autobus w godzinach szczytu popołudniowego - mówi.

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
bartek n
Nie moge sie doczekac kiedy wreszcie poszerza Solskiego i Piekna do czterech pasm z tramwajem po srodku tak jak jest to na Wojska Polskiego. Wtedy mozna np. puscic 9 od Kapuscisk przez Szwederowo na Rycerska.
T
Tomasz
Mieszkańcy przesadzają. Ze Szwederowa jedzie na Dworzec PKP 79 i wcale nie jeździ aż tak przepełniony. Od 61 różni się kawałkiem trasy przez starą część osiedla. Ale połączenie z dworcem jest. 61 na Osową lub Czyżkówko? A po co? Żeby w ogóle już nikt nie korzystał z linii 8 w dojazdach na Kapuściska? Lepiej połączyć linię 51 cz 66 :)
b
bartek n
Wlasnie ze z sensem- korek na Krolowej Jadwigi jest straszny. Szkoda ze wzdluz nowej linii tramwajowej i przez nowy most tamze nie moga jezdzic autobusy- to by odciazylo troche most Krolowej Jadzi.
B
Basia
Koniec trasy A 61 kilometr przed dworcem? Trochę bez sensu.
w
wyżyniak
Ale autobus samego powietrza nie wozi bo ciągle jeździ pełny, tylko mógł by częściej a do Dworca przesiadka na Garbarach na tramwaj.
b
bartek n
Ojej jak im tak zle to niech zapierdelaja na swoich tlustych nozkach na dworzec PKP.
S
Szwederowiak
Co za bzdury. Przecież wystarczy wsiąść w 79 na Szwederowie i dojedzie się do dworca bez przesiadek. Nareszcie mamy na Szwederowie linię, która nie jest zapchana do granic możliwości jak stara 79 w kilku wariantach. To jedna z lepszych zmian jakie dostaliśmy od zarządu dróg.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski