Prace budowlane już się rozpoczęły. Koncesjonariusz autostrady AmberOne - GTC (Gdańsk Transport Company) wraz z operatorem systemu poboru opłat - firmą Intertoll chcą, aby nowe bramki zostały uruchomione na początku 2022 roku.
- Prace prowadzone są w taki sposób, aby nie były uciążliwe dla kierowców. Nie można jednak wykluczyć konieczności czasowego zamykania pojedynczych bramek – wyjaśnia Anna Kordecka, rzecznik GTC.
Będzie tak jak w Rusocinie
Obecnie w Nowej Wsi są 4 pasy wjazdowe i 8 zjazdowych. Nowe bramki zjazdowe zwiększą liczbę bramek do 10, co sprawi, że przepustowość PPO Nowa Wieś na zjeździe będzie równa przepustowości PPO Rusocin koło Gdańska.
- Warto podkreślić, że PPO Rusocin, dzięki rosnącemu zainteresowaniu automatycznymi płatnościami AmberGO, tylko sporadycznie boryka się z problemami zatorów. Aktualnie PPO Rusocin z automatycznymi płatnościami AmberGO jest w stanie obsłużyć do 2000 pojazdów na godzinę – kontynuuje Anna Kordecka.
Sprawdzają się bramki mieszane
Przy dużym natężeniu ruchu wakacyjnego, gdy kierowcy korzystają z różnych metod płatności, zastosowanie mają bramki mieszane, które obsługują zarówno tradycyjne jak i automatyczne metody płatności. Jeśli jednak więcej kierowców będzie korzystało z AmberGO, wówczas więcej pasów będzie mogło być stale dedykowanych płatnościom automatycznym, co spowoduje znaczne zwiększenie przepustowości i co za tym idzie zmniejszenie zatorów.
To też może Cię zainteresować
Rozbudowa PPO Nowa Wieś wpłynie także na jeszcze bardziej efektywne wykorzystanie istniejących dwóch bramek rewersyjnych (zamiennie wjazdowych i wyjazdowych), dzięki którym częściej będzie można korzystać z 5, a nawet 6 zamiast 4 pasów wjazdowych.
To przełoży się na wzrost przepustowości bramek wjazdowych z 1200 do ponad 1800 pojazdów na godzinę i redukcję zatorów na wjeździe na autostradę w okresach szczytowych.
