https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zdecydowano, w którym miejscu pobiegnie most tramwajowy przez Brdę [sonda]

jt, sier, źródło: bydgoszcz.pl
Inwestycja ma rozładować korki, jakie tworzą się na ul. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy i skrócić czas przejazdu pomiędzy Fordonem i Bartodziejami, a także osiedlami z tak zwanego górnego tarasu miasta.

Nowy most tramwajowy i drogowy powstanie w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego. Ten wariant wybrała większość mieszkańców, biorących udział w społecznych konsultacjach.

Ta inwestycja ma rozładować korki, jakie tworzą się na ul. Kazimierza Wielkiego i skrócić czas przejazdu pomiędzy Fordonem i Bartodziejami, a także osiedlami z tak zwanego górnego tarasu miasta. Jak podkreśla ratusz, w inwestycji zostaną uwzględnione zgłoszone przez mieszkańców sugestie. Wszystkie przystanki będą wyposażone we wiaty. Zostaną zaprojektowane rozwiązania ułatwiające poruszanie się rowerem.

Przeczytaj również:**Za T7: Po naszej interwencji zmieniony zostanie rozkład jazdy [wideo]**

- Obok modernizacji ul. Kujawskiej będzie to najważniejsza inwestycja związana z rozwojem transportu szynowego - mówi prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski. - Wykorzystując wsparcie unijne zaplanowaliśmy też szereg innych zadań związanych z tworzeniem jeszcze lepszej oferty komunikacji publicznej: zakup nowoczesnych tramwajów, przebudowę ważnych węzłów transportowych, remonty torowisk, a także stworzenie nowych buspasów. Liczę, że będzie to pozwalało przyciągać kolejnych pasażerów.

Planowany termin zakończenia prac nad dokumentacją to jesień przyszłego roku. Inwestycja planowana jest do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programów Operacyjnych perspektywy finansowej na lata 2014 – 2020.

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
avalon
DO REDAKCJI - po co robicie "ankietę" która pokazuje stały wynik? Od pierwszego dnia wynik nie uległ żadnej zmianie chociaż głos oddało wiele osób. Ustawiliście na sztywno 74,51% do 25,49% i taki wynik jest od pierwszego dnia ankiety. Albo wam ktoś za to płaci, albo komuś z redakcji taki wynik odpowiada. Z samych komentarzy tutaj i na FPW wynika że większość ludzi byłą za opcja mostu na Perłowej. Ludzie których znam byli na konsultacjach i także większość biorących w tym udział była za opcją Perłowej. Oszukujecie czytelników i do tego nieudolnie bo nawet ślepy zauważy manipulacje...
a
avalon
Most dla samochodów w tym miejscu tak, ale nie dla tramwaju. Budują most za miliony PLN dla jednej pustawej linii tramwajowej która gdyby nie powstała to nawet nikt nie zauważyłby potrzeby jej utworzenia. W miejscu „7” wystarczyłby zwykły mały autobus. Autobus zawsze można skierować inną ulicą, zmieniać trasę, przesuwać przystanki. A tak zbudują szyny na kilkadziesiąt lat utrwalając absurdalną komunikację Wyżyn i Kapuścisk z centrum przez Bartodzieje i Skrzetusko. Powstaną więc kolejne po Babiej Wsi, Toruńskiej, Łęgnowie i ¾ trasy do Fodronu szyny na odludziu dla NIKOGO. Bydgoszcz buduje sieć tramwajową dokładnie na wzór sowieckich miast przemysłowych. Wizjonerzy z ZDMiKP widzą tylko pętle i łączą dwa punkty, wali ich co jest po drodze czy też nic po drodze nie ma. Kierują się priorytetami jakie miały PKS-y za komuny – dowożenie z punktu A do B przez lasy i pola. Przez absurdalne zarządzanie komunikacją ludzie w Bydgoszczy tracą możliwości swobodnego i normalnego poruszania się bo priorytetem jest jedno niespecjalnie duże osiedle za miastem do którego teraz kierują prawie wszystko. Po co mieszkańcom Wyżyn czy Kapuścisk most w stronę Fodronu? Tam nic nie ma. Nasze osiedla potrzebują sprawnej i szybkiej komunikacji z centrum, dworcem PKP , Oś. Leśnym, Bartodziejami, BPPT, Szwederowem, Błoniem i osiedlami na zachodzie miasta. Nasze osiedla, chociaż są sztucznie podzielone na mniejsze jednostki, są największą dzielnicą tego miasta. Płacimy najwięcej podatków, mamy najwięcej firm a najwyższa w Bydgoszczy gęstość zaludnienia coraz bardziej utrudnia korzystanie z samochodów. Komunikacja publiczna po zmianach z początku roku stała się koszmarem i traci pasażerów na GT.
Chyba nigdzie w Polsce nie budują mostu dla jednej szczytowej linii tramwajowej, na dodatek takiej, która w 3/4 trasy prowadzi przez leśne odludzia i nieużytki. JEŻELI BYDGOSZCZY NIE STAĆ NA MOST PRZY PERŁOWEJ TO NIE BUDUJCIE ŻADNEGO MOSTRU DLA JEDNEGO TRAMWAJU. ZBUDUJCIE TYLKO TĄ JEZDNIE DLA SAMOCHODÓW ALE NIE WYRZUCAJCIE NASZYCH PIENIEDZY W BŁOTO!!!
A
Aonoyoru
Mam oczywiście na myśli drugą nitkę mostu.
A
Aonoyoru
Wy tak na serio? Spójrzcie sami na google maps. Naprawdę nie widzicie, że tam od początku miał być most? Pewnie wtedy kasy zabrakło i tyle.
r
rdzenny
tzw władze miasta robią wszystko by się znowu ośmieszyć jak z bez-pieszym mostem i pijaną ścieżką rowerową, a teraz turystyczną linią tramwajową!!!!!
a
avalon
TA ABSURDALNA DECYZJA MUSI ZOSTAĆ OPROTESTOWANA ZANIM WYRZUCĄ BEZ NASZEJ ZGODY, N-A-S-Z-E MILIONY Z PODATKÓW W BŁOTO!!!!
a
avalon
7 nigdy nie pojedzie inaczej. Obecny układ linii wg ZDMiKP jest docelowy, a po oddaniu do użytku Kujawskiej zmieni się tylko trasa 2 i 9. Na moście który jest chyba jakimś żartem lub zemstą pijanego urbanisty pojedzie tylko i wyłącznie 7 - linia wożąca powietrze przez krzaki.
Rondo Toruńskie ma przypadkowe znaczenie komunikacyjne i przypadkowe znaczenie przesiadkowe. Tramwaje skręcające na Most Pomorski co kilak minut zatrzymują pół ronda żeby skręcić, podobnie na R.Fordońskim. Ze skarpy ludzie mogą chodzić na ten sam przystanek i wsiadać w 6 która jechałaby do centrum tak samo jak teraz, poza tym na Wojska Polskiego powinna jeździć 2 i 8 a może także 9 (nie wiem co się z nią stanie). 79 która jeszcze niedawno jeździła co 7 minut ma być całkowicie zlikwidowana i zastąpiona starymi tramwajami co 20 minut w szczycie - jakaś paranoja. Reszta autobusów z 79 na 100% będzie jeździła po lasach w okolicy Ostromecka i zwoziła leśny lud na leśny tramwaj. W tym roku trafiła tam większość autobusów zabrana z bydgoskich linii w ramach chorego "Sieć na 5" który preferuje wyłącznie jedno podbydgoskie osiedle.
M
Mia
Przecież oni chyba nie wiedzą co mówią!!! Tramwaj do nikąd i droga z Kapuścisk dookoła żeby dostać się w centrum Bartodziejów i jeszcze większe korki na K.Wielkiego/Fordońska. Dziekuje za takie "usprawnianie" komunikacji tramwajowej.
M
Mia
No nie mogę wyjść z podziwu. Jeszcze nie tak dawno wszędzie czytałem, że większość mieszkańców jest za tramwajem na Perłowej a teraz okazuje się, że większość jest za K. Wielkiego??? Coś mi tu nie gra. Poza tym dlaczego miasto w tym prezydent decyduje gdzie ma jechać tramwaj? To mieszkańcy będą z niego korzystać. No i fakt, że przez lata dalej nie będzie szybkiego połączenia Kapuścisk z bartodziejami bo na cholerę 7 jadąca z Perłowej do K .Wielkiego i Fordońskiej skoro z tego miejsca Bartodzieje są daleko i trzeba będzie i tak iść na autobus??? Zero logiki. Ale to się zemści za kilkanaście czy kilkadziesiąt lat.
d
do avalona bis
Zgadzam sie wiec z toba ze tramwaj powinien jezdzic na przedluzeniu ul. Perlowej. Ale nie zgadzam sie z Twoja teza ze 7 bedzie jezdzila pusta do Fordonu, jak zbuduja bowiem juz niedługo torowisko na Kujawskiej mozna by ja puscic np. z petli Bielawy, Rondo Jagiellonow, Kujawska, Wojska Polskiego, Perlowa, Fordonska dalej do Fordonu. 6 moze jezdzic tak jak teraz. 8 moze tez jechac tak jak teraz, a 11 np. z Kapuscisk przez Wojska Polskiego, Kujawska, Gdanska do Myslecinka, 4 tak jak teraz. 7 juz jako linia normalna z dwoma wagonami uzywalaby wiec ten most przy Perłowej, takze moze 2 ktora mozna by puscic np. z Glinek przez most na Perlowej i dalej Jagiellonska na Wilczak. 9 moze jechac ze Stomilu na Dworzec Glowny przez Babia Wies zamiast 2. Nowy most bylby wiec uzywany przez dwie linie- 2 i 7 natomiast most Pomorski przy Tesco obslugiwalby nadal 4 i 8. Uwazam pomysl zeby na Moscie Pomorskim zostawic tylko ruch awaryjny za zly dlatego ze mieszka w okolicy Tesco duzo ludzi i ze ten most jest newralgicznym punktem w bydgoskim ruchu tramwajowym i nie mozna go pozbawic ruchu tramwajow tylko dlatego ze 1 km dalej zbudowany zostanie Most na Perlowej. Tak czy owak, puszczenie tramwajow przez Most Kazia Wielkiego to zla decyzja, moze nie tyle dla 7 co dla ewentualnej 2 ktora robiłaby w takim wypadku niepotrzebny objazd pustawego terenu na Torunskiej zanim wracałaby do Centrum. Apeluje wiec do MZK i do ZDMIKP aby nie budowali tam torowiska.
d
do avalona
Nowy most tramwajowy powinien byc na przedluzeniu ul. Perlowej w kierunku ul. Baltyckiej bo tam jest wiekszy potencjał ruchu i mieszka wiecej ludzi poza tym jest blizej Centrum. A tak 2 km odcinek rzeki Brdy pomiedzy mostem Pomorskim a mostem Kazia Wielkiego pozostanie bez zadnego mostu. Budowa mostu na ul. Perlowej znaczylaby ze odcinki pomiedzy mostami bylyby juz tylko 1 km. Zeby bylo jasne- jestem tylko za mostem pieszo- rowerowo - tramwajowym na Perłowej, nie drogowym. Most Kazia Wielkiego musi i tak miec dobudowana druga jezdnie z dwoma pasami dla aut.
4don
Aniele stróżu mój broń mnie od wszelkiego złego i komunikacji tramwajowej.
386dx
Kto to wybierał ? 7 będzie jechać specjalnie do Mostu Kazimierza Wielkiego omijając Bartodzieje - czyli głosowali kierowcy
a
avalon
*** "Ta inwestycja ma rozładować korki, jakie tworzą się na ul. Kazimierza Wielkiego" - korki będą jeszcze większe, zarówno UM i ZDMiKP zupełnie nie rozumie podstawowych zasad logistyki w mieście...
*** "skrócić czas przejazdu pomiędzy Fordonem i Bartodziejami" - w jaki sposób??? Most KW leży gdzieś pomiędzy czy z boku? Włączcie sobie chociaż google.maps...
*** "także osiedlami z tak zwanego górnego tarasu miasta" - acha, także tak zwanego. Teraz rozumiem - to inwestycja sterowana przez podbydgoski Fordon. Dla nich największa dzielnica miasta (Górny Taras) jest tylko pretekstem do zbudowania czegoś jeszcze bardziej absurdalnego niż 10 km torów przez lasy i łąki do podmiejskiej miejscowości. Same Wyżyny i Kapuściska będące w zasadzie jednym osiedlem zamieszkuje w promieniu 1 km od przystanku Szarych Szeregów prawie 60 tysięcy ludzi – to najgęściej zaludniony obszar miasta ze szczątkową komunikacją miejską. Gdyby do tego dodać tylko WZW i Glinki (także spójna całość) to jest już 80 tysięcy. O Szwederowie czy Błoniu zapomnianych przez wszystkich nawet nie wspomnę poza tym, zę tam także jeździ coraz mniej autobusów. Ale teraz jak NIK się dowali do niegospodarności to w pierwszej kolejności do mostu na KW bo to będzie rekordowy absurd. Absurdalny tor przez lasy i łąki będzie kryty jeszcze większą niegospodarnością.
*** "Wszystkie przystanki będą wyposażone we wiaty" - bezdomni i pijący na dworze tanie wino będą mieli gdzie posiedzieć na tym odludziu. Pięknie, a na Wyżynach nie możemy liczyć na wiaty, o wyświetlaczach pokazujących godziny odjazdu nie mamy co marzyć, likwidują nam połączenia i bez samochodu podróż gdziekolwiek to koszmar. Dzięki – ale coraz bardziej chcę odłączenia wsi Bydgoszcz od największego na świecie Fordon które od jakiegoś czasu zarządza i pomiata Bydgoszczą jak chce. Ciekawe którzy radni stamtąd są i skąd jest ten Roman Burski czy jak mu tam.
a
avalon
Najgorsze z możliwych rozwiązań (cz.2). Linia 2 mogła jechać z Glinek do Centrum przez Kujawską, 4 z Glinek przez Most na Perłowej prosto na Bartodzieje i dalej przez Skrzetusko do Centrum, 6 bez zmian przez Babią Wieś (jako jedyna linia przez BW), 7 z pętli przy Magnuszewskiej na Fordom przez Most na Perłowej i Bartodzieje, 8 tak jak teraz ale przez Most na Perłowej i przez Bartodzieje, 9 mogła stać się okrężną linią dodatkową jeżdżącą z Kapuścisk przez Kujawską na Fordońską i dalej mostem na Perłowej na Łęgnowo. W tym układzie tory na Moście Pomorskim powinny pozostać torami awaryjnymi co znacznie poprawiłoby płynność przejazdu na R.Toruńskim i R.Fordońskim – na pierwszym z nich tylko jedna linia w relacji na wprost, na drugim wszystkie linie jechałyby na wprost razem z samochodami bez skręcania i dodatkowej relacji dla tramwajów która blokuje całe rondo. Most na Perłowej najmniej ingerowałby w ruch drogowy oraz znacznie uprościłby i przyspieszyłby relacje połowy linii tramwajowych. Tramwaj na Odludziu Wielkiego Kazimierza jeszcze bardziej skomplikuje ruch na skrzyżowaniu Fordońska-KW. Jak ktoś sądzi, ze druga jezdnia udrożni komunikację i dodatkowo ze skręcającym tramwajem to jest w wielkim błędzie. Zatorów nie powoduje szerokość mostu tylko prymitywne skrzyżowanie Fordońska-KW. To skrzyżowanie jeszcze bardziej straci przepustowość gdy pojawi się tam relacja dla skręcającego tramwaju.
Bydgoszcz to miasto absurdów. W każdym większym mieście są osobne ZDM i ZTM, w Bydgoszczy ludziom lepiącym dziury w jezdni (bezskutecznie) każą zarządzać komunikacją miejską. W efekcie tego Bydgoszcz ma szansę zbudować pierwszy w Polsce most dla tramwajów na którym w ciągu kilku lat zawieszą kursowanie czegokolwiek. Możemy być także jedynym miastem w którym wydaje się miliony w celu zwiększania korków i ograniczania przepustowości komunikacyjnej miasta - w innych miastach robią odwrotnie.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski