Egzamin z języka angielskiego trwał 90 minut i był ostatni egzaminem, do którego przystąpili uczniowie klas VIII. W województwie kujawsko-pomorskim, w tym także w Bydgoszczy, ten język obcy nowożytny wybrało najwięcej uczniów. Trudno się jednak dziwić, skoro wielu z nich uczy się go od najmłodszych lat.
Egzamin sprawdzał takie umiejętności jak: rozumienie ze słuchu, znajomość funkcji językowych, rozumienie tekstów pisanych, znajomość środków językowych oraz tworzenie pisemnej wypowiedzi składającej się od 50 do 120 słów.
W SP nr 32 w Bydgoszczy, gdzie do egzaminu ósmoklasisty z języka obcego nowożytnego przystąpiło 63 uczniów, egzamin z języka angielskiego zdawało 48 osób, w tym 3 osoby pisały język angielski po ukraińsku.
W tej szkole do egzaminu z angielskiego przystąpiły też Jagoda Burchardt i Basia Błaszczyk. Tuż po wyjściu z sali dziewczęta opowiedziały nam, co było na egzaminie i podzieliły się swoimi odczuciami.
- To był w miarę łatwy egzamin - mówi Jagoda, która po szkole podstawowej chce kontynuować naukę w VI LO w Bydgoszczy. - W przypadku zadań ze słuchu odsłuch nagrań był dobry, tu nie miałam żadnego kłopotu. Na pewno na całym egzaminie najtrudniejsza dla mnie była gramatyka i zadania z luką, ale wszystkie rozwiązałam. Wypowiedź pisemna dotyczyła wpisu na stronę internetową. To mnie nie ucieszyło, bo wolałam e-mail, ale dałam radę.
Zdaniem Jagody temat wypracowania był jednak fajny.
- Chodziło o to, że nasza klasa nakręciła w szkole filmik o Dniu Sportu - mówi Jagoda. - Trzeba było napisać, dlaczego zdecydowaliśmy się nakręcić ten filmik, opisać problem, jaki pojawił się podczas nagrywania i zachęcić odbiorców do obejrzenia tego filmiku i wystawienia opinii. Napisałam, że nakręciliśmy ten film, bo lubimy sport i że w trakcie nagrywania kamera nam się rozładowała. Nie mieliśmy przy sobie ładowarki i trzeba było udać się do sklepu, by kupić nową. Filmik zamieściliśmy na YouTube i poprosiliśmy o komentarze.
Basia Błaszczyk z egzaminu z języka angielskiego także wyszła zadowolona. Podobnie, jak Jagoda skończyła go pisać przed czasem.
- Angielskiego się nie bałam. Dla mnie to był najłatwiejszy egzamin ze wszystkich, które zdawałam - mówi Basia. - Było 14 zadań. Rozwiązałam wszystkie. Zadania ze słuchu nie sprawiły mi żadnego kłopotu. Co ważne, w arkuszu polecenia zostały jasno sformułowane. Zgadzam się z Jagodą, że najtrudniejsze było zadanie 13 z luką, w którym należało przekształcić zdanie tak, by zachowało sens.
Temat wypowiedzi pisemnej na egzaminie z języka angielskiego także spodobał się Basi.
- Napisałam, że nakręciliśmy ten filmik, bo chcieliśmy pokazać, że sport i aktywność fizyczna są ważne w życiu człowieka - mówi Basia, która także po podstawówce wybiera się do VI LO. - Problem, który opisałam podczas nagrywania tego filmiku to kontuzja naszego kolegi. Złamał nogę w trakcie nagrania. Poza tym zachęciłam też innych do obejrzenia tego filmiku, bo można z niego było się np. dowiedzieć, jak zdrowo się odżywiać. W sumie to był bardzo fajny egzamin.
Temat wypowiedzi pisemnej na egzaminie ósmoklasisty z języka angielskiego
Twoja klasa nakręciła film o Dniu Sportu, który odbył się w Waszej szkole. Przygotuj wpis na stronę internetową Twojej szkoły, w którym:
- Wyjaśnisz, dlaczego postanowiliście nakręcić ten film
- Przedstawisz problem, który pojawił się podczas filmowania
- Zachęcisz do obejrzenia filmu i do wyrażenia opinii o nim
Wyniki egzaminu ósmoklasisty znane będą 3 lipca. Tego dnia młodzież otrzyma też zaświadczenia o wynikach.
