- Większość osób woli nie myśleć lub ignorować to, jak powstają produkty pochodzenia zwierzęcego. Nic w tym dziwnego, gdyż prawda jest okrutna. Sprawie nie pomagają reklamy mięsa czy nabiału przedstawiające fałszywy obraz produkcji ani etykiety na produktach z uśmiechniętą świnką lub kurą - mówi Karolina Czechowska, koordynatorka kampanii Zostań Wege.
- W ramach kampanii Zostań Wege i Stopklatka zdecydowaliśmy o przeprowadzeniu akcji ulicznych, które mogą wydawać się kontrowersyjne lub trudniejsze w odbiorze, ale za pomocą obrazów i nawiązania do sytuacji odbierania życia ukazują oczywisty związek między zwierzęciem a powstającym z niego produktem - dodaje Karolina Czechowska.
Fundacja Viva! prowadzi akcję Zostań Wege, w której zachęca do zmiany nawyków żywieniowych i przejścia na dietę roślinną.
- Zmiana nawyków żywieniowych może być trudna, szczególnie jeśli patrzy się na finalny produkt, jakim jest stek wołowy, boczek, szynka czy nuggetsy. Nie bez powodu w sklepach zazwyczaj sprzedaje się nie części ciała świni czy krowy, ale wołowinę, wieprzowinę czy drób. Wystarczy spojrzeć na początek i zastanowić się nad procesem powstawania tych „produktów”, aby szybko uzmysłowić sobie, że były to czujące i pragnące żyć istoty. One nie miały wyboru. My go mamy i możemy zdecydować, że nie będziemy ich jeść - przekonuje Karolina Czechowska.
Fundacja Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt - Viva! zajmuje się walką o poprawienie losu zwierząt. Piętnuje niehumanitarne i nieetyczne praktyki firm i osób prywatnych, organizuje pomoc finansową i rzeczową dla zwierząt. Wspiera działania w zakresie ochrony środowiska, upowszechnia informacje na temat zdrowego stylu życia i żywienia, prowadzi działalność charytatywną i edukacyjną. Viva! ma swoje lokalne grupy w różnych miastach Polski, między innymi w Bydgoszczy.
