Bianca, Farbiarnia i Landschaft mają najlepsze szyldy w Bydgoszczy. Konkurs Urzędu Miasta rozstrzygnięty.
Jak podaje Urząd Miasta Bydgoszczy, konkurs na najlepszy szyld w Bydgoszczy trwał do 31 grudnia 2012 r. Komisja Konkursowa oceniła 63 zgłoszenia.
<!** reklama>
Przy ocenie nadesłanych prac kierowała się następującymi kryteriami: estetyka wykonania szyldu i jego dobre zakomponowanie, dostosowanie sposobu umieszczenia reklamy do charakteru i formy architektonicznej budynku, czytelność, spójność kompozycji, oryginalność oraz pomysłowość.
Przyznane zostały trzy nagrody główne oraz trzy wyróżnienia honorowe.
W regulaminie ustalone zostały nagrody pieniężne w wysokości: I nagroda – 5.000 zł brutto, II nagroda – 2,500 zł brutto, III nagroda – 1000 zł brutto.
I miejsce:
Szyld sklepu „Bianca”
<!** Image 4 align=none alt="Image 205574" sub="fot.: materiały Urzędu Miasta Bydgoszczy">
Treść werdyktu:
„Jest bardzo estetyczny. Oryginalna zabudowa witryny kolorystycznie korespondująca ze stolarką okienną kamienicy podkreśla w sposób wytworny szklaną, czystą witrynę. Zastosowana litera przestrzenna jest delikatna, aczkolwiek kontrastowo zestawiona z ciemnym tłem, co w połączeniu z bogatym architektonicznie portalem stanowi eleganckie zestawienie”.
II miejsce:
Reklama Pracowni Fotograficznej „Farbiarnia”Treść werdyktu:
„Reklama Pracowni Fotograficznej „Farbiarnia” w formie semafora jest bardzo estetyczna w wykonaniu, dopracowana w szczegółach. Projekt graficzny zwraca uwagę przez swą klasyczną wytworność. Nośnik wykonany z delikatnych, kutych elementów daje wrażenie lekkości i subtelności. Dodatkowym walorem jest tło, elewacja z czerwonej cegły, z którą forma reklamy doskonale koresponduje”.
III miejsce:
Szyld sklepu „Landschaft”Treść werdyktu:
„Szyld sklepu Landschaft wycięty ze stali, o prostej czcionce z odwróconą literą „L” jest minimalistyczny, i zgodnie z zamysłem właścicieli, czytelny, o funkcjonalnej formie zastosowanej z szacunkiem do przestrzeni miejskiej. Trzy podtytuły ułożone są z liter służących do obwieszczania repertuaru jednego z nieistniejących bydgoskich kin. Całość oznakowania reklamowego jest rozwiązaniem niezwykle oryginalnym, a jego subtelność zadziwia w kontekście krzykliwych, wielkoformatowych i wielokolorowych reklam”.
Wyróżnienia zostały przyznane szyldom: „Malibu Moda Męska”, „Kuchnia”**Bar & Restauracja oraz „Stara Mydlarnia”**.
