https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wiadukty Warszawskie się rozpadają. Koszt budowy nowych? 200 mln zł

Wojciech Mąka
Rysy i pęknięcia na Wiaduktach Warszawskich gwałtownie zaczęły się pojawiać w 2018 roku.
Rysy i pęknięcia na Wiaduktach Warszawskich gwałtownie zaczęły się pojawiać w 2018 roku. Dariusz Bloch
Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy są w ruinie - uznają bydgoscy drogowcy. W środę (25.11) podczas sesji bydgoskiej Rady Miasta przedstawiono ich stan techniczny. Problem polega na tym, że na razie nie wiadomo, co z tym zrobić.
Zapraszamy Was w podróż kilkadziesiąt lat wstecz - zobaczcie na archiwalnych zdjęciach, jak budowano/remontowano bydgoskie mosty i wiadukty. Publikujemy też archiwalne fotografie przedstawiające dobrze znane bydgoskie konstrukcje. W niektórych miejscach sporo się od tego czasu zmieniło, w innych czas jakby się zatrzymał...Przesuń zdjęcie gestem lub naciśnij strzałkę w prawo

Tak budowano Bydgoszcz. Poznajesz te miejsca? [archiwalne zdjęcia]

- Usłyszałem od naszych drogowców, że najlepszym wyjściem byłoby zbudowanie tych wiaduktów od nowa. Tyle że to koszt 200 mln zł - mówi Rafał Bruski, prezydent Bydgoszczy. - To by oznaczało zahamowanie inwestycji w Bydgoszczy na kilka lat.

Utrzymanie należy do Bydgoszczy

Wiadukty Warszawskie zbudowano w latach 1973-1974. To w zasadzie dwa wiadukty. Leżą w ciągu drogi krajowej, ale ich utrzymanie należy do gminy Bydgoszcz.

Jak mówi Maciej Gust, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy: - To jeden z najbardziej oszczędnościowo budowanych systemów mostowych zbudowanych w latach 70. ubiegłego wieku. Z analiz i ekspertyz, które mamy, wynika, że wszystkie obiekty budowane w podobnej technologii, uległy rozbiórce.

Zobacz wideo: Bezpieczeństwo na drogach jesienią. O tym trzeba pamiętać.

Dramat od 2018 roku

Ostatni remont - wiaduktów wykonano w 2019 roku. Polegał na owinięciu podpór matami węglowymi. To jeden z kilku remontów.

- Dotychczasowe naprawy okazały się niewystarczające - mówi Gust.

Rysy i pęknięcia na Wiaduktach Warszawskich gwałtownie zaczęły się pojawiać w 2018 roku. - Wiadukty są wyeksploatowane, samo jego podparcie może kosztować wiele milionów złotych - mówi dyrektor z ZDMiKP. - Struktura wewnętrzna jest z niskiej jakości materiałów. Wiadukty nie spełniają żadnych współczesnych wymagań obiektów mostowych.

Jaka przyszłość wiaduktów?

Na razie o stanie wiaduktów poinformowano inspektora nadzoru budowlanego. Ekspertyza stanu technicznego będzie rozszerzona - być może będzie gotowa do końca tego roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
29 listopada, 0:05, Gość:

Aborcja teraz i zawsze i na wieki wieków amen A kler do śmietnika wraz z PiS

Mohery w drodze do kruchty żeby tam zdechły te PiSowskie dewotki Przyszłość należy do nas młodych którzy są europejscy i nowocześni i nie wierzą w żadne bogi

G
Gość
26 listopada, 17:27, jaca:

Wychodzi krótkowzroczność władz miasta czyli brak wiaduktów równolegle do wiaduktu tramwajowego nad stacją Bydgoszcz Wschód. Uważam, że trzeba jak najszybciej je wybudować jako alternatywę dla warszawskich, które trzeba będzie wyburzyć i postawić od nowa. Robi się z tego potężna inwestycja. W normalnym kraju byłoby wsparcie z budżetu...

27 listopada, 21:42, Gość:

Na czas budowy puścic auta wiaduktem tramwajowym.

29 listopada, 0:04, Gość:

Precz z PIS i ich klerem pedofilskim niech żyje wolność i demokracja

PiS to wirus A religia to zaraza

G
Gość
26 listopada, 7:12, Gość:

Po co budować nowe, niech prezydent poleci aby te stare podświetlić na tęczowo, i problem z głowy. Ha, ha, ha

Precz z PIS i ich klerem pedofilskim niech żyje wolność i demokracja

G
Gość
26 listopada, 17:27, jaca:

Wychodzi krótkowzroczność władz miasta czyli brak wiaduktów równolegle do wiaduktu tramwajowego nad stacją Bydgoszcz Wschód. Uważam, że trzeba jak najszybciej je wybudować jako alternatywę dla warszawskich, które trzeba będzie wyburzyć i postawić od nowa. Robi się z tego potężna inwestycja. W normalnym kraju byłoby wsparcie z budżetu...

27 listopada, 21:42, Gość:

Na czas budowy puścic auta wiaduktem tramwajowym.

Precz z PIS i ich klerem pedofilskim niech żyje wolność i demokracja

G
Gość
26 listopada, 17:27, jaca:

Wychodzi krótkowzroczność władz miasta czyli brak wiaduktów równolegle do wiaduktu tramwajowego nad stacją Bydgoszcz Wschód. Uważam, że trzeba jak najszybciej je wybudować jako alternatywę dla warszawskich, które trzeba będzie wyburzyć i postawić od nowa. Robi się z tego potężna inwestycja. W normalnym kraju byłoby wsparcie z budżetu...

Na czas budowy puścic auta wiaduktem tramwajowym.

G
Gość

Skoro nie spełnia żadnych norm dlaczego jest użytkowany ? W razie katastrofy kto będzie odpowiadał ?

P
Piko8

Bydgoszcz ma pecha do prezydentów i nie mam na myśli tylko Bruskiego, to są ludzie bez wizji, jak coś budują to na wczoraj albo bez sensu , jedno im wychodzi walka i utrudnianie życia kierowcą. Tylko niech pamiętają że kierowcy też wyborcy

j
jaca

Wychodzi krótkowzroczność władz miasta czyli brak wiaduktów równolegle do wiaduktu tramwajowego nad stacją Bydgoszcz Wschód. Uważam, że trzeba jak najszybciej je wybudować jako alternatywę dla warszawskich, które trzeba będzie wyburzyć i postawić od nowa. Robi się z tego potężna inwestycja. W normalnym kraju byłoby wsparcie z budżetu...

W
Woo

Zdemontować i nie budować nowych - bo znając życie te nowe też za długo nie pociągną przy naszym szczęściu, zamiast tego nasyp z tunelami, może wyszłoby taniej lub podobnie, ale na pewno byłoby trwalsze i koszt utrzymania byłby niższy niż wiaduktów ...

G
Gość

Miasto nie wie, co zrobić, ale już stoją blokady, które utrudniają ruch, a do tego gromadzą na wiaduktach sporo samochodów, których łączna waga razem z ciężarówkami dodatkowo obciążą tą budowlę. To jest właśnie logika myślenia lokalnych władz. Dojdzie do tego, że wiadukty rozpadną się same, a jeszcze zginą ludzie

G
Gość

To dopiero niespodzianka ! Przecież miały 50 lat i to w mieście kształcącym inżynierów drogowych? Skoro wszystkie rozebrano to dlaczego nie w Bydgoszczy na newralgicznej trasie ? Czy ktoś odpowie teraz za wieloletnie zaniedbania nie mówiąc o pokryciu kosztów? Tak się kończy oszczędzanie na wszystkim i jednocześnie bezmyślne inwestowanie !

Z
Zbędna Roszerzona

Chłonąca Nie Potrzebne Koszta

Ekspertyza : ( : ( : (

Zburzyć Budować Nowe.

G
Gość

Po co budować nowe, niech prezydent poleci aby te stare podświetlić na tęczowo, i problem z głowy. Ha, ha, ha

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski