W związku z budową przeprawy w poniedziałek drogowcy...

W związku z budową przeprawy w poniedziałek drogowcy zamknęli wjazd z Grunwaldzkiej w Koronowską

Małgorzata Pieczyńska

Aktualizacja:

Express Bydgoski

Wjazd z ul. Grunwaldzkiej w Koronowską został zamknięty. Kierowcy, którzy będą chcieli dojechać do ulicy Koronowskiej, mogą to zrobić, korzystając z

Wjazd z ul. Grunwaldzkiej w Koronowską został zamknięty. Kierowcy, którzy będą chcieli dojechać do ulicy Koronowskiej, mogą to zrobić, korzystając z ul. Nad Torem i Orlicza ©Dariusz Bloch

Trwają prace przy budowie nowego mostu przez Kanał Bydgoski. Zgodnie z planem, przeprawa wraz z przebudową węzła zachodniego mają być gotowe pod koniec października.
Wjazd z ul. Grunwaldzkiej w Koronowską został zamknięty. Kierowcy, którzy będą chcieli dojechać do ulicy Koronowskiej, mogą to zrobić, korzystając z

Wjazd z ul. Grunwaldzkiej w Koronowską został zamknięty. Kierowcy, którzy będą chcieli dojechać do ulicy Koronowskiej, mogą to zrobić, korzystając z ul. Nad Torem i Orlicza ©Dariusz Bloch

Konstrukcja nowego mostu liczyć będzie 96 metrów długości. - Przeprawa umożliwi kierowcom sprawny zjazd z ronda Generała Maczka w kierunku centrum pod nowo wybudowanym wiaduktem kolejowym przy ulicy Grunwaldzkiej, jak również wjazd w ul. Bronikowskiego - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
[break]

- Obecnie prowadzone są prace związane z przebudową kanalizacji sanitarnej.
Wykonano już przewiert pod dnem kanału, niezbędny dla nowej instalacji kanalizacyjnej. Było to konieczne, bowiem dotychczasowa przebiegała w samym środku nowo powstającego mostu. Roboty prowadzone są po zachodniej i wschodniej stronie Kanału Bydgoskiego. Trzeba bowiem dostosować jezdnie do powstającego mostu - podkreśla Krzysztof Kosiedowski.

Wykonawcą robót jest firma Skanska. Niestety nie zabrakło przeszkód.
- W ubiegłym tygodniu podczas prac kanalizacyjnych w okolicach mostu, po zachodniej stronie Kanału Bydgoskiego, od Osowej Góry znaleziono trzy niewypały z czasów II wojny światowej. Musieli interweniować saperzy, to nieco opóźniło prace, ale na szczęście były to krótkie przestoje. Teraz roboty są kontynuowane pod nadzorem saperów - wyjaśnia Krzysztof Kosiedowski.

Gdy zakończy się przebudowa kanalizacji, nawiercone zostaną pale i rozpocznie się kładzenie fundamentów nowego mostu, a następnie samej płyty przeprawy.
- Jeśli warunki atmosferyczne będą sprzyjające, a wszystko na to wskazuje, planujemy, że ten etap budowy realizowany będzie w kwietniu - mówi rzecznik drogowców.

Na moście zostaną wybudowane trzy pasy ruchu, powstaną też ścieżka rowerowa i chodnik.
- Dwa pasy ruchu będą prowadziły w stronę miasta, czyli od Osowej Góry w kierunku centrum. Trzeci - skrajny - będzie wiódł do ulicy Bronikowskiego. Właśnie trwają prace, które mają poprowadzić ruch pod tunel i skierować go w stronę Bronikowskiego - tłumaczy Krzysztof Kosiedowski.

Budowa mostu wraz z przebudową węzła zachodniego kosztować będzie ok. 20,3 mln zł. Na tę kwotę składają się budowa mostu poprzedzona przebudową infrastruktury podziemnej, dostosowanie geometrii ronda gen. Maczka, czyli wjazdu i wyjazdu na nie, wyprowadzenie ruchu w Bronikowskiego oraz budowa ścieżki rowerowej i chodnika. Firma Skanska ma na realizację całej inwestycji czas do 30 października tego roku.
- W związku z budową nowego mostu przez Kanał Bydgoski w poniedziałek zamknęliśmy wjazd z ulicy Grunwaldzkiej w Koronowską. Kierowcy, którzy będą chcieli dojechać do ulicy Koronowskiej, mogą to zrobić, korzystając z ul. Nad Torem i Orlicza - podkreśla rzecznik drogowców.

Czytaj treści premium w Expressie Bydgoskim Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Komentarze (2)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Mikołaj Głuszkowski (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Macie nadzieję, że potem korki się zmniejszą? Nie przeniosą się tylko w inne miejsca. Zwiększą się korki tu: Węzeł Grunwaldzki, Unii Lubelskiej, Artyleryjska, Pileckiego. Tak długo jak nie poprawi...rozwiń całość

Macie nadzieję, że potem korki się zmniejszą? Nie przeniosą się tylko w inne miejsca. Zwiększą się korki tu: Węzeł Grunwaldzki, Unii Lubelskiej, Artyleryjska, Pileckiego. Tak długo jak nie poprawi się wyraźnie jakość transportu zbiorowego w tym obszarze, tak długo będą korki. Potrzeba lepszego wykorzystania kolei żeby skusić więcej kierowców z gmin do przesiadki na pociągi. Potrzeba buspasa na Grunwaldzkiej na dojeździe do Węzła Grunwaldzkiego, bo tam korki niedługo wzrosną. Nie jest to trudne do przewidzenia. Warto już teraz podjąć działania w tym kierunku, a na linii kolejowej Nakło - Bydgoszcz należy wprowadzić zintegrowaną ofertę transportową podobną np do tej między Wieliczką a Krakowem: http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3776365,czas-solnego-pendolino,id,t.htmlzwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

pierdolino (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Tutaj Panie Pendolino nie puscisz dopoki nam na karku siedzie ten torusnki zlodziej Calbecki. Jak bedzie obalony przez Bydgoszczo- Majdan to wtedy doczekamy sie S5 i czteropasmowej Grunwaldzkiej az...rozwiń całość

Tutaj Panie Pendolino nie puscisz dopoki nam na karku siedzie ten torusnki zlodziej Calbecki. Jak bedzie obalony przez Bydgoszczo- Majdan to wtedy doczekamy sie S5 i czteropasmowej Grunwaldzkiej az do zjazdu z S5 gdzie nie bedzie korkow. zwiń

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej
Tędy lepiej nie chodzić po zmroku w Bydgoszczy [zdjęcia]

Tędy lepiej nie chodzić po zmroku w Bydgoszczy [zdjęcia]

Moc prezentów w prenumeracie porannej Expressu!

Moc prezentów w prenumeracie porannej Expressu!

Śluby znanych osób w Bydgoszczy i regionie. Pamiętacie? [zdjęcia]

Śluby znanych osób w Bydgoszczy i regionie. Pamiętacie? [zdjęcia]