Dwa elektryczne zespoły trakcyjne Pesa Elf2 to pierwsze z pięciu pojazdów przekazanych KW w ramach umowy na dostawę pięcioczłonowych Elf2 podpisanej 14 lutego 2019 roku pomiędzy konsorcjum Pesa / ZNTK Mińsk Maz. a Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego.
Jest COVID-19, ale produkcja pociągów trwa
- Mimo ograniczeń wynikających z Covid-19 zgodnie z planem realizujemy produkcję tych pojazdów. Kolejne Elfy2 dla Kolei Wielkopolskich dotrą do Poznania jeszcze w tym roku - podkreślił Maciej Maciejewski, członek zarządu, dyrektor sprzedaży w bydgoskiej Pesie.
Polecamy także: W Polsce mocno wieje, a tak jeździ Pesa w pięknej Toskanii. Zobaczcie! [wideo]
- Samorząd Województwa Wielkopolskiego chcąc sprostać oczekiwaniom pasażerów i utrzymać standard przewozów koleją na bardzo wysokim poziomie inwestuje w nowoczesne, wygodne i pojemne składy. Takie są właśnie nowe Elfy 2 typu 48WEb. Pojazdy te posiadają szereg udogodnień, które z pewnością sprawią, że podróżowanie koleją po Wielkopolsce stanie się jeszcze bardziej komfortowe - powiedział Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego
48 WEb, czyli najnowsze, pięcioczłonowe, elektryczne zespoły trakcyjne Pesa Elf2, wyprodukowane dla Wielkopolski mają 90,5 m długości, 246 miejsc siedzących, a w sumie mogą zabrać jednorazowo 536 pasażerów. Rozwijają prędkość do 160 km/h.
W pojazdach wydzielono przestrzeń dla osób niepełnosprawnych, miejsca na rowery, a także przedział kierownika pociągu. Poza standardową klimatyzacją, czy systemami informacji pasażerskiej Elfy2 dla KW są wyposażone w defibrylatory, a nawet specjalne odświeżacze powietrza.
Tutaj jeżdżą pociągi z Pesy
Pesa do tej pory dostarczyła przewoźnikom z Polski prawie 200 elektrycznych zespołów trakcyjnych, w tym 44 pojazdów typu Elf2.
Poza Kolejami Wielkopolskimi w tej chwili bydgoska spółka realizuje produkcję pojazdów dla Kolei Małopolskich, czeskiego przewoźnika Regio Jet, kolei włoskich Trenitalia, lokomotyw dla RCP i PolMiedźTrans oraz oraz tramwajów dla Kijowa, Cluj, Gdańska i Śląska.
