Od godziny 18 do 21 droga pomiędzy parkingami zostanie zamknięta, a wjazd będzie możliwy tylko i wyłącznie od strony Łuczniczki, czyli tym bliżej ronda Toruńskiego. Auta będą rozdzielane na dwa parkingi, gdzie w miarę możliwości osoby funkcyjne będą kierowały ruchem i ustawiały odpowiednio pojazdy.
Na plac, podobnie jak w ubiegłych latach, wpuszczane będą pojazdy wyprodukowane przed 1989 rokiem lub których seria rozpoczęła się przed ‘89. Ta część znajduje się tradycyjnie po lewej stronie. Od ubiegłego sezonu na zlotach uruchomiono także sekcję Youngtimer, dla motocykli i samochodów, których produkcja modelowo rozpoczęła się do 1995 roku. Pojazdy parkują na placu bliżej Torbydu.
– Oczekujemy, aby pojazdy te były w jak najlepszym stanie wizualnym, technicznym i w maksymalnym stopniu w stanie oryginalnym. Dopuszczalny jest tuning z epoki – informuje stowarzyszenie.
Po tej stronie można zobaczyć także grupę Bydgoskie Amcary. Stowarzyszenie przypomina, że parking przy halach sportowych jest płatny, w związku z czym goście proszeni są o uiszczenie opłaty w parkomacie. Ta nie dotyczy klasycznych pojazdów biorących udział w spotkaniu.
Harmonogram rozpisany
Bydgoskie Klasyki Nocą odbywają się od 2017 roku. Dziś regularnie na zlotach pojawia się ponad 200 pojazdów. W ramach spotkań na parkingu przy lodowisku Torbyd zaplanowano w 2025 roku siedem terminów. W najbliższych miesiącach odbędą się:
7 maja;
4 czerwca;
25 czerwca;
16 lipca;
6 sierpnia;
27 sierpnia;
17 września.
W 2025 roku, oprócz wieczornych spotkań, planowany jest szereg innych wydarzeń. Organizatorzy zapraszają 18 maja na Europejską Noc Muzeów. Auta zaparkują wówczas na parkingu przy ul. Grudziądzkiej. Z kolei 25 lipca po raz pierwszy odbędzie się „Klasyczny Św. Krzysztof” – spotkanie przy Kościele pw. Chrystusa Dobrego Pasterza w Białych Błotach. Wydarzenie będzie połączone z ogniskiem i zabawą przy dobrej muzyce.
W kalendarzu, ale bez dokładnych dat, znalazły się także impreza weekendowa, rajd „EuroTrip”, FotoSpot oraz ostatnie spotkanie na zakończenie sezonu.
