To już drugi etap budowy połączenia w ramach realizacji projektu Szybkiej Kolei Metropolitalnej BiT City w Solcu. Pierwszym była budowa tunelu pod torami kolejowymi. Wizualizację przyszłego soleckiego dworca PKP przygotowała pracownia RYSY Architekci.
[break]
Dworzec ma zostać zbudowany za pieniądze gminy. Pasażerowie będą obsługiwani w przestrzeni między tzw. „tunelem” a obiektem starego dworca. Ten ostatni nie zniknie - zostanie wkomponowany w nowe budynki. Dla obsługi pasażerów przewidziano w sumie prawie 700 metrów kwadratowych powierzchni.
W ramach realizacji projektu znalazł się nie tylko obiekt dworca. Budowa obejmuje także dojścia do peronów oraz plac przed dworcem. Na tym ostatnim znajdą się miejsca na parking oraz dla rowerów. Mają działać w systemie park & ride, czyli być przeznaczone dla osób, które dojeżdżają z przedmieść dużych miast i korzystają z komunikacji miejskiej. Kierowcy pozostawiają swoje pojazdy w wyznaczonych miejscach, przesiadają się do pojazdów komunikacji zbiorowej i w ten sposób kontynuują podróż do centrum miasta.
Pod nowy dworzec oczywiście będą podjeżdżały autobusy. Projekt techniczny i pozwolenie na budowę mają być gotowe jeszcze w tym roku. Prace zaczną się w pierwszym kwartale przyszłego roku, a finał zaplanowano na jesień 2015.
