To nie jest pierwsza tego typu sytuacja na terenie FSM. Jakiś czas temu pisaliśmy o osobach proponujących mieszkańcom przeglądy gazowe i wymianę drzwi. Teraz oszuści wrócili.
- Na osiedlu Bajka znów mamy do czynienia z firmami chcącymi wymieniać/naprawiać grzejniki. Osoby chodzące po mieszkaniach powołują się na spółdzielnię. Uczulamy Państwa na tego typu oszustów! - poinformowała nie tak dawno za pośrednictwem Facebooka Fordońska Spółdzielnia Mieszkaniowa.
Spółdzielnia przypomina, że jej pracownicy posiadają identyfikatory, a wszelkie akcje remontowe czy konserwatorskie są planowane wcześniej i mieszkańcy są o tym informowani.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do tożsamości pracownika służb należy zadzwonić do Administracji Osiedla pod numer telefonu 52 343 02 72 i wybrać poszczególne osiedle:
- wew. 110 ("Nad Wisłą", "Tatrzańskie", "Niepodległości"),
- wew. 120 ("Bohaterów"; "Przylesie"),
- wew.130 ("Bajka"; "Szybowników").
Fordońska Spółdzielnia Mieszkaniowa przypomina ponadto, że żaden pracownik spółdzielni czy też firmy przez nią zatrudnianej w roli podwykonawcy, nie ma prawa przyjmować od mieszkańców żadnych kwot pieniędzy. Wszystkie prace zlecone przez spółdzielnię takie jak przeglądy instalacji gazowej i elektrycznej, deratyzacje, dezynsekcje, remonty klatek schodowych, remonty elewacji i wszelkie inne czynności rozliczane są bezgotówkowo pomiędzy spółdzielnią a firmą wykonawczą.
Jeśli ktoś próbował naciągnąć mieszkańców na zapłatę za jakąś usługę, należy to natychmiast zgłosić na policję.
- Nie należy wpuszczać do mieszkania nieznanej nam osoby, nie wolno też pozostawiać jej samej w drzwiach. Oszuści często proszą o sprawdzenie czegoś wewnątrz lokalu, a sami, korzystając z naszej nieuwagi, dokonują kradzieży – przypominają mundurowi.
