MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Turyści są, gorzej z inwestorami

Krzysztof Błażejewski
Krzysztof Błażejewski
W tej branży liczą się przede wszystkim pomysły i pieniądze, bowiem działania muszą być dynamiczne i wielokierunkowe.

W tej branży liczą się przede wszystkim pomysły i pieniądze, bowiem działania muszą być dynamiczne i wielokierunkowe.

<!** Image 2 align=left alt="Image 16776" >Ostatnie lata przyniosły nową rywalizację miast, gmin, powiatów i całych regionów. Na polu promocji własnego wizerunku i atrakcyjności. Swoją strategię promocji ma, bądź przygotowuje każde miasto i większa wieś.

W cenie są sprawdzone pomysły przynoszące wymierne efekty. To w pierwszym rzędzie wydawnictwa promocyjne z określonym charakterystycznym logo, atrakcyjne graficznie i umiejętnie prezentujące walory miasta czy regionu. Niezbędna jest atrakcyjna wizualnie witryna internetowa. Ci, których na to stać, produkują filmy lub spoty reklamowe i starają się je umieścić w programach stacji telewizyjnych.

Szukanie sojuszników

Klasyczne sposoby promocji to także uczestnictwo w targach w kraju i za granicą, a jeszcze lepiej organizowanie takich na własnym terenie. To niebanalne imprezy kulturalne, sportowe i rekreacyjne. Utrzymywanie kontaktów z zagranicą w ramach tzw. miast partnerskich. Ważny jest też udział w konkursach oraz... wyszukiwanie i nagradzanie sojuszników.

Niedawno prezydent Bydgoszczy Konstanty Dombrowicz spotkał się w ratuszu z 18-letnim Dawidem Gulczyńskim - uczniem II LO, który stworzył m.in. baner promujący Bydgoszcz na stronie www.skyscrapercity.com. Umieścił na niej 150 zdjęć wraz z opisami. Podana strona stanowi największe na świecie forum wymiany poglądów dotyczących architektury.

Uzdolniony bydgoski licealista jest również współautorem strony www.dwumiasto.pl, propagującej ideę aglomeracji bydgosko-toruńskiej.

Najbardziej rozpoznawalnym miastem w naszym województwie jest Toruń, który posiada charakterystyczną markę na skalę europejską. Łatwo identyfikują się też Bory Tucholskie, uzdrowiska w Ciechocinku i Inowrocławiu, coraz lepiej Bydgoszcz. Zadaniem dla pozostałych jest znalezienie czegoś własnego i niepowtarzalnego, w co można będzie zainwestować, a potem wypromować.

Ale i posiadacze marki nie mogą zasypiać gruszek w popiele. W przypadku Bydgoszczy celem jest wytworzenie wizerunku miasta ludzi kultury i sportu o dobrze rozwiniętej infrastrukturze gospodarczej, miasta ważnych postaci historycznych i wydarzeń o znaczeniu międzynarodowym.

Razem łatwiej

Toruń ostatnio pokusił się o swoje logo, na drogach dojazdowych do miasta ustawił efektowne tablice informujące o atrakcjach miasta. W tym roku będzie organizował etap kolarskiego wyścigu Tour de Pologne.

Włocławek swoją strategię promocji opracował przy pomocy specjalistów brytyjskich.

Z serwisu internetowego www.region.powiattorunski.pl można przejść do serwisów gmin naszego powiatu. Obecnie w programie uczestniczą miasto Chełmża oraz gminy Chełmża, Czernikowo, Lubicz, Łubianka, Łysomice i Obrowo.

W strategii promocji całego regionu w krajach Unii dominuje zapewnienie identyfikowalności województwa. Widać już pierwsze efekty pod względem zwiększenia liczby turystów w Kujawsko-Pomorskiem, trudniej jest natomiast przyciągnąć inwestorów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!