Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Turyści coraz częściej przekonani, że w Bydgoszczy warto zostać na dłużej. Jakie są największe miejskie atrakcje?

Jarosław Więcławski
Jarosław Więcławski
Wideo
od 16 lat
Podczas startu sezonu, tuż przed majówką, miasto informowało, że w 2022 roku do Bydgoszczy przyjechało więcej turystów niż w poprzednich latach, naznaczonych pandemią. Sprawdzamy, jak obecnie wygląda ruch turystyczny w mieście i jakie są w nim największe atrakcje.

– Jesteśmy w środku sezonu turystycznego. Jeżeli chodzi o dokładne dane dotyczące ruchu turystycznego, to jeszcze nie jest czas, aby o nim mówić. Z tego co widzimy u nas, w Centrum Informacji Turystycznej i na podstawie sprzedaży biletów na atrakcje, z pewnością można powiedzieć, że będzie to podobny rok do poprzedniego, jak nie troszeczkę lepszy – mówi nam Leszek Woźniak, dyrektor Bydgoskiego Centrum Informacji.

Lista atrakcji, które od lat najbardziej przyciągają turystów pozostaje podobna. – W realizowanym przez nas badaniu ruchu turystycznego od paru lat na pierwszym miejscu jest Wyspa Młyńska. Prawie 100% turystów odwiedzających Bydgoszcz idzie tam na spacer. Teraz jest tam kolejna atrakcja, zrewitalizowane Młyny Rothera, gdzie można dodatkowo usiąść, coś zjeść. Oferta wyspy jest coraz bogatsza – stwierdza.

Kolejne stałe punkty programu to rejsy po Brdzie, wizyty w oddziałach Muzeum Okręgowego, ze szczególnym uwzględnieniem Exploseum, a także Muzeum Mydła i Historii Brudu. Pod koniec lipca w mieście pojawia się najwięcej turystów indywidualnych, rodzin, które czasem przyjeżdżają na kilka godzin, czasem na kilka dni. W maju i czerwcu dominowały grupy dzieci i młodzieży.

– Ostatnie dwa tygodnie były bardzo intensywne. Bydgoszcz jest bardzo atrakcyjna, co podkreślają goście, szczególnie korzystający z oferty familijnej. Jest bardzo dużo gier terenowych, w których mogą wziąć udział – opowiada Marcin Pietras z BCI. Przed tygodniem punkt odwiedziło wielu turystów z Niemiec. Od około dwóch lat do miasta przyjeżdża coraz więcej Czechów. Ma to być efekt wyemitowanego tam filmu o Bydgoszczy. Podczas wizyty w punkcie można zapoznać się z materiałami po czesku.

– Druga połowa wakacji zwykle bardzo dobrze się kręci. Dzieje się tak dlatego, że w sierpniu organizowane jest wiele imprez w mieście, jak np. Fontanna Muzyki. Podczas organizacji wydarzeń widzimy większy ruch. Pamiętajmy, że Bydgoszcz turystycznie jest specyficzna, bo często goście zatrzymują się tu w drodze na Gdańsk czy na południe. Robią tu przystanek, wpadają na trzy godziny i zastanawiają się, co można zwiedzać – dodaje pracownik punktu na Starym Rynku.

Jak mówi, jeśli ktoś nie wraca do miasta, a wiele osób to robi, to przynajmniej jest pozytywnie zaskoczony. Związane jest to także z tym, że turyści nie mają wielkich oczekiwań wobec Bydgoszczy, niewiele wiedząc o mieście lub mając o niej kiepskie zdanie. Takie osoby są wyzwaniem, mobilizują pracowników do tego, aby zachęcić ich do wizyty nie tylko na najpopularniejszej Wyspie Młyńskiej.

Te osoby, które przyjeżdżają do Bydgoszczy po dłuższym okresie, np. po 15 latach, widzą jak dużo się zmieniło. Ci którzy przyjeżdżają pierwszy raz – niektórzy są zaskoczeni, bo nie spodziewali się tego jak ciekawie i ładnie jest w Bydgoszczy. Z drugiej strony, coraz więcej osób, które odwiedzają Bydgoszcz mają pewne oczekiwania, wiedzą czego się spodziewać, bo szukali wcześniej informacji o mieście i z jakich atrakcji można tu skorzystać – uważa Leszek Woźniak.

– Wiedząc na co się nastawiają, potwierdzają opinie, które się coraz częściej pojawiają, że do Bydgoszczy warto przyjeżdżać, nie tylko na kilka godzin, ale warto tu zostać na dłużej – dodaje dyrektor.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera