Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa Uniwersytecka połączy dwie dzielnice, ale wszystkich nie zadowoli

Jarosław Jakubowski
Jagiellońska będzie miała połączenie z Trasą Uniwersytecką, ale równie ważna Toruńska - już nie. Dlaczego? Drogowcy tłumaczą, że nie ma pieniędzy i miejsca na budowę węzła.

Jagiellońska będzie miała połączenie z Trasą Uniwersytecką, ale równie ważna Toruńska - już nie. Dlaczego? Drogowcy tłumaczą, że nie ma pieniędzy i miejsca na budowę węzła.

<!** Image 3 align=none alt="Image 207972" sub="Estakada na wysokości ulicy Toruńskiej. Nie będzie można stąd dostać się na Trasę Uniwersytecką. (Fot.: Tymon Markowski)">

Najważniejsza inwestycja drogowa w mieście nabiera coraz bardziej konkretnych kształtów. Niedawno zakończyło się spinanie pylonu mostu. Trwają prace nad węzłami łączącymi Trasę Uniwersytecką z ulicami poprzecznymi. Nie wszystkich satysfakcjonuje ich lokalizacja.

<!** reklama>

Ulica zostawiona sama sobie

- Obserwuję postępy budowy trasy i, niestety, nie widzę, żeby planowano jej połączenie z ulicą Toruńską, a to przecież równie ważna ulica co Jagiellońska, która będzie połączona węzłem z Trasą Uniwersytecką. Mieszkańcy rejonu Toruńskiej, żeby dostać się na estakadę, będą musieli pojechać aż na Wojska Polskiego - dziwi się Zbigniew Chmielewski z Babiej Wsi. Drogowcy tłumaczą, że rozważali taki wariant. - Ale nie było możliwości zaprojektowania węzła na ulicy Toruńskiej z powodu braku wystarczającej powierzchni - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy ZDMiKP w Bydgoszczy. Nieoficjalnie usłyszeliśmy, że pod budowę łącznika z Toruńską musiano by wyburzyć istniejące budynki.

Ale podstawowym powodem rezygnacji z węzła była konieczność ograniczenia kosztów inwestycji. Z tego powodu również trasą nie poprowadzono ścieżek rowerowych i ciągów pieszych. Kładka pieszo-rowerowa będzie na wysokości ul. Krakowskiej.

Mostem i kładką od grudnia

Trasa Uniwersytecka połączy Wzgórze Wolności i wschodnią część Śródmieścia. Na trasę wjedziemy na wysokości ul. Wojska Polskiego, jadąc na północ, miniemy most na Brdzie, następnie węzeł na wysokości ul. Ogińskiego, skrzyżowanie z ul. Sieńki i Moniuszki i wyjedziemy z niej na wysokości ul. Sportowej. Trasa ma łączną długość 1600 metrów. Przewidziano na niej sześć obiektów inżynierskich. Najważniejszym jest most o długości 210 metrów wsparty na pylonie, którego wysokość wynosi 70 metrów. Będzie też kładka dla pieszych - punkt widokowy na skarpie południowej. Nie rozstrzygnięto jeszcze, czy na pylon będzie wjeżdżać gondola. Inwestycja zakończy się w grudniu. Kosztuje 206 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!