Czytamy tam dalej, że umowa na dostawy do 213 tramwajów to jeden z największych kontaktów w Europie. Za realizację całej umowy, zawartej dziś z firmą Hyundai Rotem, Tramwaje Warszawskie zapłacą 1,825 mld zł netto. Do Warszawy trafią pojazdy różnej długości. Zamówienie podstawowe obejmuje 85 tramwajów dwukierunkowych i 18 tramwajów jednokierunkowych o długości 32,5 m, a także 20 krótszych, o długości do 24 m. Opcja zakłada dostawy 45 tramwajów dwukierunkowych i 45 tramwajów jednokierunkowych o długości 32,5 m. Tramwaje Hyundaia będą o ponad dwa metry dłuższe od obecnie eksploatowanych Swingów.
– To wydarzenie bez precedensu dla Tramwajów Warszawskich. Zmieni to jakościowo tabor spółki. Mówimy o ponad 1,8 mld zł – mówi w portalu transport-publiczny.pl Robert Soszyński, wiceprezydent Warszawy. Jak podkreślił, spora część komponentów powstanie w kooperacji z polskimi firmami.
Przypomnijmy, o ten kontrakt starała się bydgoska Pesa:
Tramwaje z Pesy nie pojadą do Warszawy
Tramwaj zwany pożądaniem. Pesy i Hyundaia. Patriotyzm kontra biznes
Pesa odpuszcza tramwaje dla Warszawy. Nie odwołała się do KIO. Nie idzie sądu
