Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Torowisko wzdłuż ul. Perłowej gotowe, ale na powrót tramwajów trzeba zaczekać. Dokładna data nieznana

Jarosław Więcławski
Jarosław Więcławski
Powrót tramwajów na torowisko wzdłuż ul. Perłowej uzależniony jest od postępu prac przy ul. Toruńskiej.
Powrót tramwajów na torowisko wzdłuż ul. Perłowej uzależniony jest od postępu prac przy ul. Toruńskiej. ZDMiKP
Prace przy torowisku w ciągu ul. Perłowej są zakończone, ale na przejazd trasą tramwajów z regularnych linii trzeba jeszcze zaczekać. Na razie na nowych torach odbył się jedynie kurs testowy.

Prace przy torowisku wzdłuż ul. Perłowej rozpoczęły się 8 stycznia 2022 roku. Początkowo zapowiadano, że do końca wakacji zostaną zakończone, ale podobnie jak na innych odcinkach całej inwestycji – budowy dwóch nowych przepraw przy moście Kazimierza Wielkiego wraz z przebudową skrzyżowań po obu jego stronach, na ulicach Fordońskiej i Toruńskiej – wykonawca zanotował opóźnienie.

Zobacz wideo: Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego w Bydgoszczy

od 16 lat

Testowy przejazd po nowym torowisku drogowcy przeprowadzili 25 stycznia bieżącego roku. Nie był to odbiór tej części inwestycji, lecz wyłącznie testy sieci trakcyjnej i torów. Sam fakt opóźnienia robót przy ul. Perłowej nie ma wielkiego wpływu na to, kiedy wrócą tam tramwaje. Od początku zakładano, że prace nad tym odcinku skończą się wcześniej niż na pozostałych, a co za tym idzie, że nowe torowisko przez jakiś czas będzie czekało w gotowości na pojazdy komunikacji miejskiej.

Pierwotnie drogowcy wskazywali, że tramwaje wrócą na torowisko przy ul. Perłowej w I kwartale 2023, ale tak się nie stało. Choć mieszkańcy regularnie dopytują o nową datę, to nawet przybliżona na razie nie jest znana.

– Termin otwarcia torowiska na Perłowej uzależniony jest od postępu prac przy ul. Toruńskiej oraz przy moście tramwajowym w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego. Nie możemy dziś wskazać dokładnej daty powrotu tramwajów na ten odcinek trasy – mówi Tomasz Okoński, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

Zmiana za zmianą

W ostatnim czasie po obu stronach mostu Kazimierza Wielkiego wprowadzono wiele zmian w kursowaniu tramwajów. Od 20 marca po 1,5 roku znów odbywa się ruch po obu torach przy ul. Fordońskiej. Firma Trakcja, wykonawca, przeprowadza jeszcze prace przy przystanku tramwajowym na ul. Fordońskiej, który po świętach powinien być udostępniony pasażerom. Trwają również roboty związane z przygotowaniem trasy dojazdowej do mostu tramwajowego – na tym odcinku zamontowano już słupy trakcyjne.

Gdy na Fordońskiej przywrócono układ dwutorowy, po drugiej stronie Brdy, przy ul. Toruńskiej wprowadzono ruch wahadłowy. Od 13 marca wyłączono z obsługi pasażerskiej przystanki tramwajowe Toruńska/Kazimierza Wielkiego, gdzie wprowadzono układ jednotorowy (mijankę sterowaną sygnalizacją świetlną) dla tramwajów.

Dwa tygodnie później analogiczną zmianę wprowadzono przy skrzyżowaniu Toruńskiej z Perłową. Tam również tramwaje kursują tylko po jednym torze i zastosowano mijankę sterowaną sygnalizacją świetlną. Z obsługi pasażerskiej wyłączono przystanki Toruńska/Perłowa.

Jak zapowiedzieli drogowcy, na razie to ostatnie zmiany, jakie wprowadzono w ruchu tramwajów. Nie wiadomo, jak długo potrwają prace na obu skrzyżowaniach, gdzie dziś tramwaje musza się mijać. Budowa dwóch nowych przepraw, wraz z całą inwestycją, miała skończyć się w lipcu 2023 roku, ale wykonawca poprosił o przedłużenie terminu do końca bieżącego roku. Koszt robót to ponad 153 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo