Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tanio, ale bez luksusów

Michał Sitarek
Z ankiet przeprowadzonych przez ratusz wynika, że większość bydgoszczan chce taniej komunikacji, kosztem takich rzeczy, jak klimatyzacja w autobusach.

Z ankiet przeprowadzonych przez ratusz wynika, że większość bydgoszczan chce taniej komunikacji, kosztem takich rzeczy, jak klimatyzacja w autobusach.

<!** Image 3 align=none alt="Image 192454" sub="Po apelach pasażerów linia 67 od 14 lipca będzie miała więcej przystanków w centrum. Fot.: Tomasz Czachorowski">

Bydgoską komunikację czekają zmiany przede wszystkim jesienią, gdy oddane zostanie torowisko na Rycerskiej. Projekt przygotowany przez ZDMiKP zakłada, że skierowane zostaną tam linie tramwajowe - 3 z Wyścigowej i 5 z Glinek. Jednocześnie połączone zostaną linie 54 i 62 z trasą Błonie-Piaski. To budzi w Bydgoszczy największe emocje. Mieszkańcy Piasków i Jachcic na spotkaniu z prezydentem Rafałem Bruskim po raz kolejny zaprotestowali przeciwko tym zmianom. - Nie chcemy być skazani na przesiadki. Wiele innych linii autobusowych i tramwajowych ma podobne trasy - argumentuje, Maria Szydłowska, mieszkanka Piasków.<!** reklama>

Dublowanie wykluczone

Drogowcy nie chcą jeszcze definitywnie przesądzać, jaki wariant wprowadzą w życie. - Warto zauważyć, że budowa linii tramwajowej na Rycerską znacznie poprawi ofertę przewozową na trasie Dworzec PKP - rondo Jagiellonów - dworzec autobusowy - na trasie tej jeździ autobus nr 54 - uważa Rafał Grzegorzewski z ZDMiKP. - Nastąpi wzrost liczby połączeń: w szczycie z 6 kursów na godzinę do 12 oraz w dni wolne z 4 kursów do 9. Naszym zdaniem, uruchomienie linii tramwajowych z Dworca PKP w kierunku centrum miasta, i dalej do Wyścigowej i Glinek, wyklucza możliwość kursowania autobusów po trasach pokrywających się lub zbliżonych z trakcjami tramwajowymi. Podważałoby to sens jej budowy. Rozważanych jest kilka wariantów związanych z reorganizacją linii autobusowej nr 54, jednak nie zapadła jeszcze decyzja co do ostatecznego jej kształtu.

Pasażerowie coraz częściej dopominają się także o zagęszczenie przystanków. Po staraniach Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego drogowcy zgodzili się od 14 lipca dodać nowy przystanek na ul. Śniadeckich - przy skrzyżowaniu z Gdańską. Jednocześnie kolejny przystanek dla tej linii przenieśli z Krasińskiego-Gimnazjalnej na skrzyżowanie Markwarta z 3 Maja. - Ta zmiana była jednak możliwa dopiero teraz, kiedy zmodernizowaliśmy zatokę na Markwarta. Wcześniej była ona zbyt wąska. Przy okazji zadbaliśmy o jej przystosowanie dla potrzeb osób niewidomych - zaznacza Rafał Grzegorzewski.

Mieszkańcy Jachcic zachęceni tą zmianą proponują natomiast zlokalizowanie kolejnego przystanku dla linii nr 54 przy skrzyżowaniu ul. Ludwikowo ze Średnią. O dodatkowy przystanek na nowej linii tramwajowej przy skrzyżowaniu Dworcowej z Sobieskiego upominają się też pasażerowie ze Śródmieścia. Na te zmiany drogowcy na razie nie godzą się.

Część propozycji mieszkańców nie jest realizowana ze względu na ograniczony budżet.

Ma być tanio

Między innymi z tego powodu nie są jeszcze kierowane wybrane kursy linii nr 53 do Exploseum. ZDMiKP nie organizuje też komunikacji sezonowej do Chmielnik. O pieniądze rozbija się sprawa komunikacji podmiejskiej do Osielska, chociaż rozmowy wciąż są prowadzone. Drogowcy otrzymali jednak sygnał, że bydgoszczanie chcą przede wszystkim podróżować tanio. Z ankiet wydawanych na spotkaniach z prezydentem wynika, że ponad dwie trzecie pasażerów woli tańsze bilety i autobusy bez klimatyzacji niż droższe bilety w zamian za klimę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!