https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tajemniczy klient-turysta

Jarosław Hejenkowski
Prowokacja jest jedną z najlepszych metod badania. Kiedy ktoś, kogo nikt nie zna, zadaje pytania, albo „szuka” pomocy, wtedy najlepiej sprawdzana jest efektywność instytucji. Tak niedawno kontrolowana była Inowrocławska Lokalna Organizacja Turystyczna.

Prowokacja jest jedną z najlepszych
metod badania. Kiedy ktoś, kogo nikt nie zna, zadaje pytania, albo
„szuka” pomocy, wtedy najlepiej sprawdzana jest efektywność
instytucji. Tak niedawno kontrolowana była Inowrocławska Lokalna
Organizacja Turystyczna.

<!** Image 2 align=middle alt="Image 191648" >

Kilka dni temu odbyło się Forum
Lokalnych Organizacji Turystycznych oraz spotkanie pracowników
informacji turystycznych.

Jednym z punktów spotkania była
prezentacja wyników raportu z badania placówek informacji
turystycznych. Badanie takie składało się z dwóch części:
wizyty tzw. tajemniczego klienta w placówce informacji turystycznej
i analizie zapytań mailowych.

<!** reklama>

- Zadaniem tajemniczego klienta była
wizyta we wskazanym punkcie i udawanie „przyjezdnego turysty”.
Musiał on pozyskać od pracowników najpotrzebniejsze informacje
m.in. o atrakcjach turystycznych, formach aktywnego wypoczynku, bazie
noclegowej, gastronomicznej, organizowanych i planowanych imprezach.
Oceniany był m.in. wygląd placówki (wewnątrz i zewnątrz),
obsługa i satysfakcja klienta. Badanie takie przeprowadzono w 48
placówkach, po 3 w każdym z 16 województw – mówi Marcin Kruszka
z InLOT-u.

Druga metoda badania - mailowa polegała
na wysłaniu przez „tajemniczego klienta” zapytania mailowego w
języku polskim i angielskim.

W 3 na 8 ocenianych bloków
inowrocławska informacja turystyczna otrzymała maksymalną notę -
100%, a łączny, średni wynik badania wyniósł 82,6 %.

Dzięki temu zajęła wysokie 6.
miejsce w Polsce i jest to jednocześnie najlepszy wynik w całym
województwie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski