Prowokacja jest jedną z najlepszych
metod badania. Kiedy ktoś, kogo nikt nie zna, zadaje pytania, albo
„szuka” pomocy, wtedy najlepiej sprawdzana jest efektywność
instytucji. Tak niedawno kontrolowana była Inowrocławska Lokalna
Organizacja Turystyczna.
<!** Image 2 align=middle alt="Image 191648" >
Kilka dni temu odbyło się Forum
Lokalnych Organizacji Turystycznych oraz spotkanie pracowników
informacji turystycznych.
Jednym z punktów spotkania była
prezentacja wyników raportu z badania placówek informacji
turystycznych. Badanie takie składało się z dwóch części:
wizyty tzw. tajemniczego klienta w placówce informacji turystycznej
i analizie zapytań mailowych.
<!** reklama>
- Zadaniem tajemniczego klienta była
wizyta we wskazanym punkcie i udawanie „przyjezdnego turysty”.
Musiał on pozyskać od pracowników najpotrzebniejsze informacje
m.in. o atrakcjach turystycznych, formach aktywnego wypoczynku, bazie
noclegowej, gastronomicznej, organizowanych i planowanych imprezach.
Oceniany był m.in. wygląd placówki (wewnątrz i zewnątrz),
obsługa i satysfakcja klienta. Badanie takie przeprowadzono w 48
placówkach, po 3 w każdym z 16 województw – mówi Marcin Kruszka
z InLOT-u.
Druga metoda badania - mailowa polegała
na wysłaniu przez „tajemniczego klienta” zapytania mailowego w
języku polskim i angielskim.
W 3 na 8 ocenianych bloków
inowrocławska informacja turystyczna otrzymała maksymalną notę -
100%, a łączny, średni wynik badania wyniósł 82,6 %.
Dzięki temu zajęła wysokie 6.
miejsce w Polsce i jest to jednocześnie najlepszy wynik w całym
województwie.
