Nieuprzejmi kierowcy, którzy podczas jazdy zaciągają się papierosem, brudne i niesprawne pojazdy i niezatrzymywanie się na przystankach - to „grzechy” kierowców busów i autobusów.
<!** Image 2 align=right alt="Image 96011" sub="Jeśli ktoś ma zastrzeżenia do pracy firm przewozowych, może złożyć skargę w wydziale komunikacji starostwa także telefonicznie. Wystarczy zadzwonić pod numer telefonu 052-35-92-205 Fot. Renata Napierkowska">Kiedy spóźni się autobus PKS czy MPK, lub kierowca niegrzecznie odnosi się do pasażera, można złożyć skargę w dyrekcji danej firmy i z pewnością nie zostanie ona zbagatelizowana. Gorzej wygląda sytuacja pasażerów, którzy korzystają z usług prywatnych przewoźników. Nie dość, że nie bardzo wiedzą, komu się pożalić, to nawet, gdy trafią do właściciela firmy, ich problemy są często bagatelizowane. - Mieszkam trzy kilometry od centrum Złotnik Kujawskich. Dojeżdżam busem prywatnej firmy do pracy w Bydgoszczy i odkąd zwróciłem uwagę kierowcy, że nie powinien palić w samochodzie oraz stwierdziłem, że nie dba o porządek w pojeździe, to jak stoję sam na przystanku, nie zatrzymuje się - skarży się mieszkaniec podzłotnickiej miejscowości.
Pasażer zadzwonił do właściciela firmy przewozowej i poskarżył na zachowanie kierowcy, jednak nic to nie zmieniło. Kolejne „wykroczenia”, jakich dopuszczają się przewoźnicy to nieprzestrzeganie godzin odjazdów i budzący obawy stan techniczny pojazdów.
<!** reklama>- Jechałem niedawno do Gniewkowa prywatnym busem. Może był i sprawny, miał wymagane przeglądy, ale „na oko” sprawiał wrażenie, jakby za chwilę miał się rozlecieć na drobne kawałki – twierdzi nasz Czytelnik. Okazuje się, że nie jesteśmy bezradni w starciu z prywatnymi przewoźnikami, bo podobnie, jak duże firmy, np. PKS lub MPK, ich też obowiązują przepisy, a za niektóre uchybienia mogą nawet stracić koncesję.
- Nie może być samowoli. Kierowca ma obowiązek zatrzymać się na każdym wyznaczonym przystanku, bo jeśli tego nie robi, to może stracić koncesję i powinien jeździć zgodnie z rozkładem jazdy. Pojazd powinien być sprawny i czysty – przypomina naczelnik Wydziału Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Inowrocławiu, Andrzej Mikołajczak.
Urząd marszałkowski 24 września organizuje spotkanie z przewoźnikami. Będzie w nim też uczestniczył szef inowrocławskiego wydziału. Jak zapewnia, przekaże wszystkie skargi i uwagi od pasażerów. Jeśli ktoś ma zastrzeżenia do pracy firm przewozowych, może złożyć skargę w wydziale komunikacji także telefonicznie. Wystarczy zadzwonić pod numer telefonu 052-35-92-205.