https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszczanin poskarżył się na zbyt wczesny odjazd autobusu z przystanku. Kierowca został ukarany

Jarosław Więcławski
Punktualność na poszczególnych liniach jest pod stałą kontrolą - zapewnia Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Punktualność na poszczególnych liniach jest pod stałą kontrolą - zapewnia Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. Tomasz Czachorowski / zdjęcie ilustracyjne
Pasażerowie komunikacji miejskiej w Bydgoszczy mają wiele uwag do jej funkcjonowania. Wśród często pojawiających się zarzutów są te dotyczące jazdy autobusów i tramwajów niezgodnie z rozkładem jazdy. Zwykle dotyczą jednak one opóźnionych przyjazdów, a nie jak w przypadku tej skargi, pojazdu, który odjeżdża zbyt wcześnie.

– W niedzielę (11 sierpnia) autobus linii 51 miał przyjechać na przystanek Nowy Rynek o godzinie 22:36. De facto to pierwszy przystanek na trasie od początkowego. O godz. 22:30 musiałem biec, bo autobus już wjeżdżał na przystanek. Oczywiście kierowca nie czekał do planowej godziny odjazdu tylko ruszył 6 minut przed czasem. Uważam, że takie zachowanie kierowcy jest karygodne i powinny zostać wyciągnięte wobec niego surowe konsekwencje – stwierdza pan Andrzej.

Dodaje, że opisany przypadek świadczy o złym funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Sytuację, gdy autobusy kursują co pół godziny, a odjazd odbywa się 6 minut przed czasem, określa jako niedopuszczalną. – To nie jest pierwsza moja taka sytuacja, bo wieczorami patologiczną normą jest już odjazd autobusów różnych linii 3-4 minuty przed czasem – dodaje.

Do skargi pasażer dołączył dwa zdjęcia, choć niewyraźne, z uwagi na to, że robił je w biegu, gdy gonił autobus. Na tablicy ITS widać jednak dobrze, że autobus miał odjechać o 22:36, a rusza z przystanku o 22:30. Zapytaliśmy drogowców o tę skargę, podobne uwagi pasażerów oraz o to czy zwracano uwagę w tej kwestii kierowcom.

– Przedmiotowa skarga wpłynęła do ZDMiKP w Bydgoszczy, zaraz po rozpatrzeniu została przekazana do Operatora odpowiedzialnego za obsługę linii nr 51 tj. Mobilis Sp. z o. o. (zajezdnia Bydgoszcz). Według informacji uzyskanych od Operatora kierujący pojazdem popełnił błąd, została z nim przeprowadzona rozmowa dyscyplinująca oraz został pozbawiony premii motywacyjnej, ponadto otrzymał upomnienie od kierownika Zajezdni – przekazuje „Expressowi Bydgoskiemu” Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

– Jednocześnie informujemy, że punktualność na poszczególnych liniach jest pod stałą kontrolą Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wobec Operatora stosowane są sankcje finansowe przewidziane umową – informują drogowcy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski