Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprzedać miasto z nawiązką

Michał Sitarek
Ratusz w porozumieniu z różnymi środowiskami chce wypracować nową strategię promocji miasta. Ma się ona opierać na stworzeniu silnej marki Bydgoszczy.

Ratusz w porozumieniu z różnymi środowiskami chce wypracować nową strategię promocji miasta. Ma się ona opierać na stworzeniu silnej marki Bydgoszczy.

<!** Image 3 align=none alt="Image 201551" sub="W budowie marki Bydgoszczy mógłby pomóc szybszy rozwój parku przemysłowo-technologicznego [Fot.: Dariusz Bloch]">

Pomóc mają w tym warsztaty, organizowane przez Grzegorza Kiszluka i Leszka Stafieja, dwóch specjalistów z branży komunikacji społecznej. - Silna marka miejsca zapewnia turystyczną oraz inwestycyjną atrakcyjność, która przynosi wymierne korzyści mieszkańcom, a dla samorządu jest źródłem pieniędzy - podkreślają eksperci.

Stawiają na dialog

Bydgoska marka ma zostać zbudowana w oparciu o dyskusje z różnymi środowiskami. Służy temu cykl 12 warsztatów Do udziału w dialogu zaproszeni byli aktywni liderzy, cenione autorytety społeczne i twórcy, reprezentujący najważniejsze środowiska obywatelskie: przedsiębiorcy, naukowcy i nauczyciele, przedstawiciele kultury, mediów, organizacji pozarządowych, sportowych i samorządowych. - Zależy nam na dialogu. Wówczas pojawia się realna szansa, że z projektem będą utożsamiać się mieszkańcy. W przypadku, gdy rozwiązania wskazują tylko urzędnicy, często są one podważane - tłumaczy Leszek Stafiej.

<!** reklama>

We wczorajszym spotkaniu z przedstawicielami mediów brał udział dziennikarz „Expressu”. Analizowane były na nim silne i słabe strony miasta. Wśród potencjalnych atutów Bydgoszczy uczestnicy często wymieniali położenie nad wodą, silny sport, szansę na spokojny styl życia, silną kulturę, uczelnie i park przemysłowo-technologiczny. Ze spotkania ludzi mediów wynikało, że władze miasta budując markę Bydgoszczy powinny priorytetowo traktować rozwój parku przemysłowego, bardziej zadbać o rozwój uczelni wyższych i kontynuować zwrot ku wodzie.

Jednym z elementów marki Bydgoszczy ma być też wypracowanie mechanizmów, zatrzymujących młodych ludzi i przyciągających najbardziej kreatywne osoby oraz biznes. - Ostatecznym efektem dialogu będzie określenie fundamentów marki miasta Bydgoszczy oraz powołanie społecznego Kolegium Marki Bydgoszczy, czuwającego nad realizacją wspólnie wypracowanych założeń - mówi dyrektor Wydziału Promocji, Sportu i Turystyki UM, Mirela Jaros-Klimińska.

Efekty prac Leszka Stafieja i Grzegorza Kiszluka zostaną zaprezentowane na festiwalu „Welcome”, który odbędzie się w czerwcu. Ma to być międzynarodowe spotkanie osób zajmujących się budowaniem marek miejsc - przedstawicieli administracji publicznej, biznesu, uczelni oraz ekspertów z dziedziny marketingu. Jego twórcy mają podpisany list intencyjny z ratuszem na organizację imprezy w Bydgoszczy.

Złe wspomnienia

Współpraca z Leszkiem Stafiejem i Grzegorzem Kiszlukiem to już kolejne podejście do budowy strategii promocyjnej miasta. Do tej pory korzystanie z usług zewnętrznych firm kończyło się dla miasta niefortunnie. W 2008 roku poprzednie władze miasta pożegnały się z grupą „Eskadra” w atmosferze konfliktu. Ratusz twierdził, że przygotowana strategia nie wprowadzała niczego nowego i była kalką pomysłów z innych miast.


Oni się nami zajmą

Eksperci od społecznego dialogu i komunikacji

Grzegorz Kiszluk - jeden z polskich pionierów reklamy, eseista i dziennikarz branżowy, redaktor naczelny miesięcznika „Brief”.

Leszek Stafiej - dziennikarz, tłumacz literatury angielskiej, publicysta marketingowy, pionier reklamy, juror konkursów i festiwali reklamowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera