https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

"Zanurz się w Bydgoszczy". Trwają prace nad strategią turystyczną miasta

Jarosław Więcławski
Stworzenie strategii ma być pierwszym krokiem w rozwoju turystyki w Bydgoszczy.
Stworzenie strategii ma być pierwszym krokiem w rozwoju turystyki w Bydgoszczy. JW
Trwają prace nad stworzeniem strategii rozwoju markowych produktów turystycznych oraz marki turystycznej Bydgoszczy. We wtorek (10 grudnia) na konferencji podsumowano dotychczasowe działania w ramach prowadzonego projektu i mówiono o dalszych planach.

W czerwcu ogłoszono, że Bydgoska Lokalna Organizacja Turystyczna znalazła się w gronie 58 podmiotów, które otrzymały środki w ramach organizowanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki konkursu „Program wsparcia turystyki”. Na zgłoszone zadanie, „Stworzenie strategii rozwoju markowych produktów turystycznych oraz marki turystycznej Bydgoszczy wraz z wdrożeniem pilotażowych działań i promocją markowej oferty turystycznej miasta”, otrzymano dofinansowanie w wysokości 235 tys. zł. Projekt realizowano w partnerskiej współpracy z miastem Bydgoszcz, które zapewniło dodatkowe 25 tys. zł.

– Zadaniem naszego projektu jest dalsza komercjalizacja działalności turystycznej. To, że jest moda na Bydgoszcz to jeden fakt. Widzimy rosnące statystyki przyjazdów do Bydgoszczy i niezwykłe zainteresowanie turystów miastem. Musimy nadążać za rosnącym popytem. Nie da się utrzymać rozwoju turystyki w Bydgoszczy bez podnoszenia jakości usług i rozszerzenia palety produktów – powiedział Karol Słowiński, prezes ByLOT-u.

Podczas prac podzielono się na grupy robocze, które skupiły się na różnych aspektach turystki: kulinarnej, kulturalnej, biznesowej, edukacyjnej czy industrialnej. – Najczęściej przewijała się jakaś forma turystyki wodnej, a tak naprawdę połączenia miasta z wodą. Ta wodna strona Bydgoszczy oceniana była przez wszystkich jako najciekawsza, jako pewien wyróżnik naszego miasta – mówił Maciej Bakalarczyk, Menedżer Starego Miasta i Śródmieścia.

Spacery "Bydgoszcz jak malowana" były częścią zorganizowanego we wrześniu wydarzenia "Cafe Bulwar/Nocne Marki"
Spacery "Bydgoszcz jak malowana" były częścią zorganizowanego we wrześniu wydarzenia "Cafe Bulwar/Nocne Marki"
nadesłane

Działania ruszyły, ale się nie kończą

Przyjęcie dokumentów strategii będzie końcowym elementem prowadzonych działań. Efektami projektu są m.in. organizacja nietypowych atrakcji turystycznych, jak spacery „Bydgoszcz jak malowana” czy laby na Barce Lemara, udział w Międzynarodowych Targach Turystycznych TT Warsaw czy przygotowanie wydanego przez Bydgoskie Centrum Informacji folderu „Zanurz się w Bydgoszczy”. To jedno z haseł, które ma promować miasto i pojawi się na produktach, które będzie można kupić w sklepie internetowym ByLOT.

nadesłane

Ten projekt to pierwszy mały krok. Zanim muszą pójść dalsze, istotne działania, organizacyjne, ale i związane z finansami. Zamierzamy wystąpić o nowe granty. Wystąpimy też do władz miasta o zwiększenie w sposób znaczący składki członkowskiej – zapowiedział Karol Słowiński.

– W ramach realizacji projektu wspólnie zaprosiliśmy do Bydgoszczy trzy grupy blogerów, zróżnicowanych. Zależało nam na tym, aby nośniki, które prezentują były różne. Zaprosiliśmy twórców video, którzy mają vlogi na YouTubie, blogerów, którzy napisali o mieście, a także influencerki, które pokazały miasto trochę z innej strony – opowiadał. Leszek Woźniak, dyrektor Bydgoskiego Centrum Informacji.

Dodał, że efekt widać w zasięgach, choćby film na YouTubie, który zamieszczono na kanale Amazing Poland Trip. „BYDGOSZCZ TOP 10 Miejsc | Atrakcje | Ciekawostki | Przewodnik | Podróże po Polsce” do tej pory wyświetlono ponad 80 000 razy. Zdaniem osób pracujących przy projekcie siłą Bydgoszcz jest fakt, że pozostaje ona miejscem nieodkrytym. Liczba turystów z roku na rok wzrasta, a poszerzenie oferty usług, zwłaszcza tych związanych z rzeką, może ten proces tylko przyspieszyć. W najbliższym czasie czeka kolejna nowa atrakcja – rejsy noworoczne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski