Uczestnikami, jak co roku byli najlepiej czytający uczniowie klas drugich z fordońskich szkół podstawowych. I jak zwykle, mieli do rozwiązania interesujące zadania przygotowane przez pomysłodawczynię konkursu i główną organizatorkę, Janinę Dalewską.
W kolejnych literackich konkurencjach uczniowie musieli odczytać imiona i nazwiska pisarzy dla dzieci umieszczone przy ich portretach, odczytywały też tytuły dzieł. W kolejnych zadaniach rozszyfrowały hasło, czytały głośno wspak. Innymi celowo wprowadzonymi utrudnieniami były wstawione w tekście „buźki” zamiast niektórych liter, brak odstępów między wyrazami, kleksy i plamy. Za sam udział uczestnicy konkursu otrzymali liczne nagrody, podjęci też zostali słodkimi wypiekami. - Najważniejsze dla nas, że i uczniom, i nauczycielom podobały się zadania - mówi Janina Dalewska, organizatorka konkursu. - Co roku wybieramy inny temat konkursu, by był on jak najbardziej atrakcyjny.