Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

S5 pod Bydgoszczą. Gdzie będą węzły? Odcinek pomiędzy Białymi Błotami i Tryszczynem w budowie

sier, źródło: UM Bydgoszczy
Trwa budowa kolejnego odcinka trasy S5 pomiędzy Białymi Błotami i Tryszczynem. Ten element „ekspresówki” stanowić będzie jednocześnie północno-zachodnią obwodnicę Bydgoszczy (zaledwie niewielka jej część znajdzie się w granicach miasta). Długość odcinka, na którym ruszyły prace, wynosi 13,5 kilometra. Powstaną na nim dwa bezkolizyjne węzły.  Gdzie?Zobacz również: Nowy Swing dla Bydgoszczy
Trwa budowa kolejnego odcinka trasy S5 pomiędzy Białymi Błotami i Tryszczynem. Ten element „ekspresówki” stanowić będzie jednocześnie północno-zachodnią obwodnicę Bydgoszczy (zaledwie niewielka jej część znajdzie się w granicach miasta). Długość odcinka, na którym ruszyły prace, wynosi 13,5 kilometra. Powstaną na nim dwa bezkolizyjne węzły. Gdzie?Zobacz również: Nowy Swing dla Bydgoszczy Archiwum Polska Press/Google Earth, zdjęcie ilustracyjne
Trwa budowa kolejnego odcinka trasy S5 pomiędzy Białymi Błotami i Tryszczynem. Ten element „ekspresówki” stanowić będzie jednocześnie północno-zachodnią obwodnicę Bydgoszczy. Zaledwie niewielka jej część znajdzie się w granicach miasta.

Trwa budowa kolejnego odcinka trasy S5 pomiędzy Białymi Błotami i Tryszczynem. Ten element „ekspresówki” stanowić będzie jednocześnie północno-zachodnią obwodnicę Bydgoszczy. (zaledwie niewielka jej część znajdzie się w granicach miasta). Długość odcinka, na którym ruszyły prace, wynosi 13,5 kilometra. Powstaną na nim dwa bezkolizyjne węzły.

Węzeł „Bydgoszcz Miedzyń” połączy trasę ekspresową z przedłużeniem ul. Łochowskiej. Natomiast węzeł „Bydgoszcz Zachód” zapewni zjazd na rozbudowywaną ulicę Grunwaldzką. Budowa dwujezdniowej trasy na tym odcinku pochłonie ponad 328 mln zł. W związku z rozpoczętymi w ostatnich dniach pracami kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami. Gdzie dokładnie?

Na odcinku drogi krajowej nr 10 od Pawłówka do Białych Błot prowadzona jest dodatkowa wycinka drzew oraz karczowanie pni. Natomiast w związku z budową wiaduktu z ograniczeniami i zwężeniami trzeba liczyć się na drodze z Osowej Góry w kierunku Wojnowa (przedłużenie ul. Kolbego).

Trasa ekspresowa S5 powstaje zgodnie z Programem Budowy Dróg Krajowych i Autostrad na lata 2014-23. Przetarg na wybór wykonawców ogłoszono w 2014 roku, a umowy na realizację zadania zawarto jesienią 2015 roku. Ostatnie dwa lata wykonawcy przeznaczyli na opracowanie projektu trasy oraz uzyskanie zezwoleń niezbędnych do rozpoczęcia prac budowlanych. Zakończenie robót planowane jest w 2019 roku. Koszt całej inwestycji to 2,5 mld zł. Głównym połączeniem Bydgoszczy z trasą S5 będzie rozbudowana ul. Grunwaldzka. Na ten cel miasto wyda blisko 130 mln zł.

Cała nowa obwodnica Bydgoszczy liczyć będzie liczyć ponad 28 kilometrów. Kosztuje blisko 700 mln zł. Pozwoli ona wyprowadzić ruch tranzytowy z ulic miasta. Tylko niewielki odcinek trasy na Osowej Górze i Prądach znajdzie się w granicach miasta. Liczy on około 1,15 km i jest zlokalizowany po obu stronach Kanału Bydgoskiego ( w sąsiedztwie Śluzy Osowa Góra).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!