Mowa o tzw. zezwoleniach na realizacje inwestycji drogowej - ZRID. Decyzje otwierają możliwość inwestorowi, czyli bydgoskiemu oddziałowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na przekazanie placu budowy wykonawcom.
Pierwsza wydana przez wojewodę kujawsko-pomorskiego Mikołaja Bogdanowicza decyzja dotyczy odcinka od węzła Białe Błota - z wyłączeniem tamtejszego węzła - do punktu Szubin - także bez węzła. To fragment S5 o długości 9,7 kilometra.
Druga z decyzji dotyczy odcinka od węzła Aleksandrowo do węzła Tryszczyn i obejmuje drugi etap prac na odcinku o długości prawie 15 kilometrów.
Brakuje jednak jeszcze ZRID-u na przebiegający najbliżej Bydgoszczy fragment numer 4 - z Tryszczyna do Białych Błot.
- Decyzja zostanie wydana niezwłocznie po otrzymaniu postanowienia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy w sprawie ponownej oceny oddziaływania na środowisko oraz weryfikacji zgodności rozwiązań przyjętych w projekcie budowlanym dla tego odcinka z wymogami wynikającymi z ochrony środowiska - zapewnia Adrian Mól, rzecznik prasowy wojewody.
Zobacz również:
Agata Chrośniak Bursztynową Miss Polski 2017 (wideo, zdjecia)
Kiedy regionalny dyrektor ochrony środowiska w Bydgoszczy wyda postanowienie i zaakceptuje zgodność projektu budowlanego z przepisami ochrony środowiska, na razie jeszcze nie wiadomo.
Przypomnijmy, że z powodu wielu uwag od zamieszkującej ten teren osób, regionalny dyrektor ochrony środowiska w Bydgoszczy nakazał bydgoskiemu oddziałowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadzenie jeszcze szerszych konsultacji społecznych i przekazanie ich dyrekcji ochrony środowiska.
INFO Z POLSKI - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju (24.08.2017)