Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rower aglomeracyjny w Bydgoszczy ruszy 1 marca - jest firma gotowa na współpracę

OPRAC.:
Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Nowa umowa z operatorem będzie obowiązywała tylko przez rok.
Nowa umowa z operatorem będzie obowiązywała tylko przez rok. Dariusz Bloch
Fani roweru miejskiego mogą odetchnąć - do ZDMiKP w Bydgoszczy zgłosiła się firma, która chce utrzymywać system. O dziwo, oczekuje mniej pieniędzy niż skłonny był wydać ZDMiKP.

Zobacz wideo: Ile zarabiają Polacy w mikrofirmach?

Jedna oferta wpłynęła w przetargu na obsługę i utrzymanie Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w systemie pomostowym.

- W październiku ubiegłego roku skończyła się dotychczasowa umowa na system Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego (BRA). Prawo zamówień publicznych, wymusiło wyłonienie nowego operatora w drodze przetargu. Jedyną ofertę złożyła firma Homeport Polska Sp. zo.o z Warszawy, która oszacowała wartość usługi na kwotę 1,28 mln zł. Zamawiający (ZDMiKP) zamierzał przeznaczyć na to zadanie prawie 1,49 mln zł - informuje Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy.

Umowa na BRA tyko na rok

Obecnie ZDMiKP sprawdza umowę pod względem formalnym. Po jej podpisaniu umowy, wykonawca będzie mógł przygotować się do nowego sezonu rowerowego, który rusza już 1 marca. Umowa będzie obowiązywała tylko przez rok 2021 i opierać się będzie na wykorzystaniu istniejących stacji i rowerów.

To Cię może też zainteresować

- Po zakończeniu poprzedniej umowy (październik 2020), nie demontowaliśmy istniejących stacji rowerowych w terenie. Pozwoli to uruchomić system bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Proponowane rozwiązanie wprowadziliśmy mając na uwadze sytuację epidemiologiczną , spadającą liczbę wypożyczeń oraz trudną sytuacji tej branży w innych miastach Polski - tłumaczy rzecznik.

Mimo większej liczby dróg rowerowych w mieście (ponad 7 km nowych dróg, kolejne 9 w budowie), dodatkowych stacji rowerowych i coraz lepszej jakości świadczonych usług, system BRA tak jak inne tego typu systemy w kraju, tracił użytkowników. BRA ciągu ostatnich pięciu lat, bydgoszczanie wypożyczyli miejskie rowery dwa miliony razy.

W całej Polsce wypożyczamy mniej

W 2020 roku spadki wypożyczeń rowerów miejskich sięgały ponad 60% w porównaniu do lat wcześniejszych. Wpłynęło to również na mniejsze zużycie sprzętu, który może być jeszcze wykorzystany przez kolejny sezon. Wpływ na spadek zainteresowania rowerami w ostatnim okresie miały: trwająca od wielu miesięcy pandemia Covid-19, okresowe zawieszenie systemu w ramach obostrzeń oraz pojawienie się w mieście elektrycznych hulajnóg i skuterów. Spadek popularności wypożyczalni rowerów publicznych ma tendencję ogólnokrajową.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo