https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rondo turbinowe w podbydgoskich Białych Błotach. "Przepustowość się nie poprawiła, na dodatek jest ciemno"

Wojciech Mąka
Warte 19 mln zł rondo turbinowe przy wyjeździe z Bydgoszczy, zdaniem mieszkańców, niewiele dało. W dodatku nowe oświetlenie nawala...
Warte 19 mln zł rondo turbinowe przy wyjeździe z Bydgoszczy, zdaniem mieszkańców, niewiele dało. W dodatku nowe oświetlenie nawala... Tomasz Czachorowski
Budowane za 19 mln zł przy wyjeździe z Bydgoszczy w stronę Białych Błot rondo turbinowe ruchu wcale nie poprawiło, bo wciąż nie ma obwodnicy. W dodatku na rondzie bywa... ciemno.

Zobacz wideo: W Bydgoszczy trwa budowa mostów. Miasto stoi w korkach

Nasi Czytelnicy zgłaszają niepokojące sygnały z ronda turbinowego przy wyjeździe z Bydgoszczy w stronę Białych Błot. - Rondo warte 19 mln zł niewiele dało, przepustowość połączenia wcale się nie poprawiła - słyszymy. - W dodatku przy rondzie postawiono latarnie, które się nie palą!

Sprawa latarni sięga jesieni ub. roku, kiedy to trwały ostatnie odbiory tego fragmentu drogi wojewódzkiej, a także kawałka z oświetleniem prowadzącego w stronę bydgoskiego Miedzynia.

- Oświetlenie na tym fragmencie zostało przekazane gminie Białe Błota jesienią ub. roku. Zgodnie z przepisami koszty oświetlenia dróg z wyłączeniem autostrad i dróg ekspresowych ponoszą samorządy lokalne - informuje Michał Sitarek, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.

Nasz czytelnik trafiając się na ciemne rondo prawdopodobnie natknął się na awarię lamp. Jak często się one zdarzają, nie wiadomo - Marek Synowiecki, rzecznik Urzędu Gminy Białe Błota, jeszcze nie odpowiedział na nasze pytania.

Co z tymi korkami?

W to, że rondo turbinowe w niewielkim albo zerowym stopniu poprawi drożność połączenia Bydgoszczy z Białymi Błotami, mało kto wierzył. Problem polega na tym, że po szerokim zjeździe na rondo, droga za nim - już w kierunku Białych Błot, na długości ok, 1,2 km - jest już wąska. Białe Błota z węzłem dróg krajowych S5, S10 i DK 25 to ważny węzeł komunikacyjny, któremu zwyczajnie potrzeba obwodnicy.

W tej sprawie akurat już coś drgnęło. Gmina ogłosiła przetarg na przygotowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla drogi omijającej Białe Błota. Sugerowane jest np. poszerzenie ulicy Szubińskiej o dodatkowy pas ruchu, a nawet możliwość budowy tunelu na najbardziej obciążonym ruchem odcinku. Projektanci mogą też zaproponować swoje rozwiązanie. Wariantów branych pod uwagę przez gminę jest w sumie pięć. Przygotowanie STEŚ ma być poprzedzone obowiązkowymi konsultacjami społecznymi.

Obecnie najbardziej prawdopodobne jako najszybsze rozwiązanie wydaje się ujęcie remontu nawierzchni drogi - od ronda turbinowego do granicy Białych Błot - w planie inwestycji drogowych województwa. O tym, czy zarządca drogi wybuduje podwieszaną kładkę dla pieszych, eliminując sygnalizację oraz w jaki sposób uspokoi ruch na pozostałych dwóch skrzyżowaniach w miejscowości, mają zdecydować kolejne spotkania i konsultacje.

Nie tylko Białe Błota

Ale nie tylko ta podbydgoska gmina ma problemy komunikacyjne. Czytelnik zwraca uwagę: - Jako mieszkańcowi Strzelna trudno uwierzyć w obietnice marszałka Całbeckiego - chodzi o drogi wojewódzkie 254 i 255. Wracając do korków w Białych Błotach, to na pewno jest to "pikuś" w porównaniu do horroru jaki przeżywają kierowcy w Stryszku. Rano korki od Chmielnik, po południu od lotniska. I tak od lat. Chciałbym poznać nazwisko tego cymbała, który wymyślił i wprowadził w życie takie rozwiązanie. Wszystko przez sygnalizację świetlną z DK 25 do Ciela. Jeżeli dążenie do czystego powietrza nie jest tylko pustym frazesem, to problem Stryszka należy rozwiązać jak najszybciej. Dziennie tony spalin zatruwa atmosferę. Uważam, że jest już najwyższy czas na zajecie się tą sprawą.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
PIT
15 października, 11:52, yacaR:

a wystarczyło dobudowac zjazd na wiadukt (3km od STRYSZKA w kier.Biale Blota) ktory tylko leśną droge obsluguje

NO FAKT , ODPADLOBY CHOCIAZ SKRECANIE NA CIELE ZA STRYSZKIEM

y
yacaR
14 października, 08:44, Seba1978:

Akurat skrzyzowanie ze światłami do zielonki - ciela wybudiwala GDDKiA ponieważ to droga krajowa. W przetargu na s10 jest kompletna przebudowa tego miejsca i obwodnica Brzozy....szkoda ze o tym pojęcia nie ma ten czytelnik a także autor artykułu .....co do marszalka cymbala- skandalem jest ze szubinska nie została poszerzona do dwóch pasów do bialych blot- to tylko 600metrow i większość kierowców skręcałaby w centralna. Niestety cymbał jest z torunia i tylko tam daje polecenia zarządowi dróg wojewódzkich, aby budowali tam drogi a nie wokół Bydgoszczy. W efekcie droga biale- bydgoszcz która ma największy ruch w województwie jest cała dziurawa .....kolejny przykład cymbała to droga wojewódzka do Łabiszyna- jest masakryczna i też od lat marszałek tylko mówi o jej remoncie....takie mamy województwo zarządzane przez toruńskiego marszalka cymbała...

a wystarczyło dobudowac zjazd na wiadukt (3km od STRYSZKA w kier.Biale Blota) ktory tylko leśną droge obsluguje

y
yacaR
14 października, 8:44, Seba1978:

Akurat skrzyzowanie ze światłami do zielonki - ciela wybudiwala GDDKiA ponieważ to droga krajowa. W przetargu na s10 jest kompletna przebudowa tego miejsca i obwodnica Brzozy....szkoda ze o tym pojęcia nie ma ten czytelnik a także autor artykułu .....co do marszalka cymbala- skandalem jest ze szubinska nie została poszerzona do dwóch pasów do bialych blot- to tylko 600metrow i większość kierowców skręcałaby w centralna. Niestety cymbał jest z torunia i tylko tam daje polecenia zarządowi dróg wojewódzkich, aby budowali tam drogi a nie wokół Bydgoszczy. W efekcie droga biale- bydgoszcz która ma największy ruch w województwie jest cała dziurawa .....kolejny przykład cymbała to droga wojewódzka do Łabiszyna- jest masakryczna i też od lat marszałek tylko mówi o jej remoncie....takie mamy województwo zarządzane przez toruńskiego marszalka cymbała...

14 października, 20:39, Konstytucja:

Precz z rydzykowym, PiSowskim Toruniem! Niech zyje postępowa, anty klerykalna Bydgoszcz!

14 października, 23:31, Ot:

PiS to partia sekty smoleńskiej , nikt z wyzszym wykształceniem nie zagłosuje na tych klerykalnych malpiszonow.

a wystarczyło dobudowac zjazd na wiadukt (3km od STRYSZKA w kier.Biale Blota) ktory tylko leśną droge obsluguje

y
yacaR
a wystarczyło dobudowac zjazd na wiadukt (3km od STRYSZKA w kier.Biale Blota) ktory tylko leśną droge obsluguje
N
Nad Brdą
Dlaczego w takim razie wg ostatnich informacji ,planowana budowa odcinków S-10 Bydgoszcz - Toruń prawdopodobnie rozpocznie się od fragmentu istniejącej, południowej obwodnicy Torunia ?. Wcześniejsze informacje od GDDKiA wskazywały na priorytet dla odcinka Stryszek - Emilianowo ,gdzie codziennie jest problem z przejazdem węzła Stryszek. Czyżby znów widoczny był wpływ decydentów sejmiku wojewódzkiego oraz władz Torunia ? Czekam na wyjaśnienia.
S
Seba1978
Akurat skrzyzowanie ze światłami do zielonki - ciela wybudiwala GDDKiA ponieważ to droga krajowa. W przetargu na s10 jest kompletna przebudowa tego miejsca i obwodnica Brzozy....szkoda ze o tym pojęcia nie ma ten czytelnik a także autor artykułu .....co do marszalka cymbala- skandalem jest ze szubinska nie została poszerzona do dwóch pasów do bialych blot- to tylko 600metrow i większość kierowców skręcałaby w centralna. Niestety cymbał jest z torunia i tylko tam daje polecenia zarządowi dróg wojewódzkich, aby budowali tam drogi a nie wokół Bydgoszczy. W efekcie droga biale- bydgoszcz która ma największy ruch w województwie jest cała dziurawa .....kolejny przykład cymbała to droga wojewódzka do Łabiszyna- jest masakryczna i też od lat marszałek tylko mówi o jej remoncie....takie mamy województwo zarządzane przez toruńskiego marszalka cymbała...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski