Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rewolucja w komunikacji!

Marek Chełminiak
Znamy już szczegóły związane z przebiegiem linii tramwajowej do Fordonu i propozycje towarzyszących jej rozwiązań komunikacyjnych na terenie całej dzielnicy.

Znamy już szczegóły związane z przebiegiem linii tramwajowej do Fordonu i propozycje towarzyszących jej rozwiązań komunikacyjnych na terenie całej dzielnicy.

<!** Image 2 align=none alt="Image 184583" sub="Mapa przebiegu nowej linii tramwajowej i tras autobusowych łączących fordońskie osiedla z węzłami przesiadkowymi">W ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie mieszkańców Fordonu z członkami Zarządu Spółki Tramwaj Fordon oraz Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, podczas którego przedstawiono stan przygotowań do budowy linii tramwajowej, łączącej Fordon z resztą miasta. Goście nie kryli zadowolenia, że mogą przekazać dobre wiadomości.

- Do końca kwietnia będą gotowe wszystkie projekty. Potem ogłosimy dwustopniowy przetarg na wykonanie całej inwestycji. Wysoka stawka kontraktu daje pewność, że do walki o intratne zamówienie, staną silne konsorcja, dysponujące możliwościami zapewniającymi sprawny przebieg inwestycji. Budowa linii tramwajowej na pewno ruszy na przełomie września i października i będzie od razu realizowana w różnych miejscach planowanej trasy - poinformował Witold Dębicki, prezes spółki.

Zielona fala

Goście spotkania przedstawili także dokładny przebieg nowej linii, która swój bieg rozpocznie wjazdem na estakadę nad stacją Bydgoszcz Wschód, dostępną także dla autobusów i pojazdów uprzywilejowanych. Z przystanków na estakadzie przewidziano zejścia oraz windy dla niepełnosprawnych, prowadzące prosto na perony, przebudowanej stacji Bydgoszcz Wschód. Zbudowane zostaną też schody, prowadzące do ulicy Kamiennej. Następnie trasa tramwaju pobiegnie wzdłuż ulic: Lewińskiego, Akademickiej i Andersa, dotrze do pętli w okolicy ulicy Geodetów. Jednak część tramwajów będzie kończyła swój bieg na pętli u zbiegu ulicy Andersa i Piłsudskiego. Przy okazji budowy trasy dla tramwaju, powstanie druga nitka Akademickiej, trzy pętle zapasowe, 14 par przystanków oraz elementy infrastruktury dla rowerzystów. Nowa linia będzie miała długość 9,5 km. Przejazdowi tramwajów przez skrzyżowania, towarzyszyć będzie tak zwana zielona fala, z wyłączeniem dużych węzłów przy Rejewskiego i Kaliskiego.

Autobusy inaczej

W trakcie realizacji inwestycji zostaną przebudowane wszystkie kolizyjne skrzyżowania. Nową trasą kursować będą tramwaje dwóch linii. Pierwsza z nich będzie wiodła do dworca głównego PKP, a druga na Glinki. Po uruchomieniu komunikacji tramwajowej, co ma nastąpić w 2015 roku, całkowicie zmieniony zostanie przebieg tras autobusów na terenie Fordonu. Nowy układ komunikacji autobusowej zabezpieczy dojazd do węzłów przesiadkowych na tramwaj. Jeden z nich, zlokalizowany w rejonie wiaduktu przy ulicy Brzechwy, będzie wyposażony nawet w windę dla niepełnosprawnych. Linia autobusowa nr 69 pozostanie, ale ze znacznie mniejszą częstotliwością kursów. <!** reklama>

W nowym układzie, znacznie wzrośnie ranga linii 81, która przebiegać ma dookoła całej dzielnicy, a po wybudowaniu przedłużenia ulicy Twardzickiego, zacznie docierać do osiedla Eskulapa. Oprócz niej funkcjonować będą także linia 74 i 74 bis, dowożące pasażerów z osiedla Tatrzańskiego, Szybowników oraz z Brdyujścia, do węzła przesiadkowego u zbiegu ulic Andersa, Brzechwy i Skarżyńskiego. Przy okazji budowy linii tramwajowej, zostanie też przedłużona ulica Andersa, która zakończy się rondem w rejonie ulicy Geodetów i Brzegowej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!