Zobacz wideo: Odkrywamy Bydgoszcz. Bartodzieje kiedyś i dziś:

Renowacja kładki przez Stary Kanał Bydgoski, tuż przy V śluzie powinna być zakończona do Wigilii. Robotnicy zabezpieczyli obiekt antykorozyjnie, wykonali stylowe balustrady i nową, bitumiczną nawierzchnię. Do czasu remontu piesi mają do dyspozycji drewnianą przeprawę.
Najwięcej pracy ZDMiKP ma przy kładce Esperanto. Z powodu remontu piesi mogą przejść na most Pomorski, który jest nieco bardziej oddalony od hali Łuczniczka i Torbydu. Przebudowa przeprawy Esperanto potrwa aż do końca stycznia 2023 roku.
Większość prac została już wykonana. W związku jednak z ograniczeniami Wód Polskich co do zachowania żeglowności pod obiektem, prace mogły być prowadzone tylko na części obiektu. Dodatkowo też listopadowe opady śniegu uniemożliwiły prowadzenie części robót uzależnionych od pogody – informuje ZDMiKP.
W ramach powierzonych zadań trzeba skorygować wanty i wyremontować konstrukcję stalową oraz podpory. Co istotne, kładka Esperanto będzie wyposażona w oświetlenie, nowe schody i zostanie dostosowana dla rowerzystów i użytkowników wózków. Pojawią się prowadnice, a z myślą o osobach słabowidzących schody będą wymalowane specjalną farbą. Koszt robót wokół mostu Esperanto wynosi 1,2 miliona złotych.
Dobiegają końca prace na moście Kiepury, gdzie deski zostaną ułożone w poprzek, a nie wzdłuż. Ma to poprawić trwałość konstrukcji i przyspieszyć przepływ wody z przeprawy. Z kolei przy kładce między Smukałą, a Opławcem pojawił się nasyp i kończą się prace brukarskie.
***
Tak wypadają dni wolne i długie weekendy w 2023 roku. Tak wy...