Drogowcy zmarnowali szansę na zastąpienie sygnalizacji bezkolizyjnym przejściem podziemnym. - Remont to nie przebudowa - tłumaczy Bogumił Grenz z ZDMiKP.
<!** Image 2 align=right alt="Image 100851" sub="Zamiast przejścia pod mostami Solidarności z wyjściami na perony tramwajowe, drogowcy postawią na Focha kolejną sygnalizację. - Poszli po linii najmniejszego oporu - komentują bydgoszczanie Fot. Dariusz Bloch
">Wcześniej zarząd dróg zrezygnował z budowy tunelu na placu Teatralnym. Według drogowców, byłaby to zbyt kosztowna inwestycja, a efekty niewielkie. Jednak wstawienie kolejnych sygnalizacji przy operze trudno zrozumieć. - Zamiast nowych świateł na wysokości Marcinkowskiego, wystarczyło doprowadzić do porządku przejście pod mostami Solidarności, wzdłuż Brdy - mówi pan Stanisław. - Do tego niezbędne byłoby wejście z podjazdami na perony tramwajowe, a kierowcy i piesi nie traciliby czasu na kolejnych światłach. Tymczasem to, co teraz nam się funduje, to korkowanie miasta. Czy w 400-tysięcznym ośrodku remonty mają ograniczać się tylko do kładzenia nowej warstwy asfaltu? Przecież w ten sposób nigdy nie odkorkujemy centrum. Mam wrażenie, że komuś zabrakło wyobraźni - dodaje kierowca.
Dlaczego drogowcy nie zdecydowali się na to proste rozwiązanie? - Ponieważ projekt obejmuje remont ulicy, a nie przebudowę - ucina dyskusje przedstawiciel ZDMiKP, Bogumił Grenz. Ten sam remont nie przeszkodzi jednak w przesunięciu przystanków kilka metrów w stronę placu Teatralnego. Na miejscu starych peronów zbudowany ma być łącznik umożliwiający zawrócenie - przy jeździe od strony ronda Grunwaldzkiego.
<!** reklama>- W ten sposób drogowcy pozbawią się również w przyszłości szans na budowę wejść na perony spod mostów. Szkoda, że zmarnowano taką okazję. Niestety, nie pierwszą. Wcześniej aż prosiło się zobowiązać Focus Park do budowy tunelu dla pieszych pod Jagiellońską. Drogowcy chyba nie potrafią oprzeć się magii świateł i wstawiajają je nawet tam gdzie nie są potrzebne, na przykład na Koronowskiej przy wodociągach - komentuje jeden z internautów.
W najbliższych latach nie zaplanowano budowy nowych bezkolizyjnych przejść. Największe szanse ma, co prawda, niedokończone rondo Kujawskie. Jednak ta inwestycja ruszy dopiero po zbudowaniu, równoległej do Kujawskiej, trasy „Nowoogińskiego”, czyli po roku 2013.
Bezkolizyjnie dla pieszych
- Tunele: rondo Jagiellonów, dworzec główny, Kruszwicka
- Kładki: Wojska Polskiego (Wyżyny), Fordońska (Wiślana), Bydgoszcz Bielawy, Błonie-Miedzyń