https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Raz na dole, raz na górze

Hanna Walenczykowska
Sześć dwupoziomowych węzłów drogowych, jezdnie dwupasmowe poprowadzone sześć metrów pod ziemię lub estakadą nad Brdą.

Sześć dwupoziomowych węzłów drogowych, jezdnie dwupasmowe poprowadzone sześć metrów pod ziemię lub estakadą nad Brdą.

<!** Image 2 alt="Image 72569" sub="Infografika: Kamil Mójta">To tylko niektóre założenia koncepcji drogi ekspresowej, która przebiegać ma przez Bydgoszcz.

Projekt trasy S5 wykonany został na zlecenie bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Zakłada kilka wariantów. Pierwszy i najbardziej realny jest plan poprowadzenia „piątki” istniejącymi bydgoskimi ulicami. Połączy on węzeł w Stryszku z Osielskiem. Po 2012 roku ma powstać obwodnica. Koszt inwestycji szacuje się na 577 mln złotych.

<!** reklama>- Nasza droga ekspresowa będzie podobna do warszawskiej Trasy Łazienkowskiej - mówi Jacek Kajczuk, z GDDKiA. - Zaplanowaliśmy ją w ciągu alei Wyszyńskiego, Jana Pawła II i Kujawskiej.

Na trasie o długości 9,7 km zaprojektowano sześć węzłów drogowych. Pierwszy ma znajdować się na granicy z gminą Osielsko. Drugi powstanie przy ul. Jeździeckiej, a następny przy Kamiennej. Umożliwi on zjazdy i wjazdy na „piątkę”. Jezdnie zostaną wprowadzone w wykop (obecnie pas zieleni al. Wyszyńskiego) i tuż przed rondem Fordońskim wyprowadzone estakadą na Wzgórze Wolności do węzła przy Wojska Polskiego.

Kolejny węzeł przy ul. Kujawskiej jest już prawie gotowy. Także węzeł Lotnisko jest praktycznie gotowy. Drogowcy planują dodatkową zmianę układu w okolicy ul. Glinki - powstanie tu dwujezdniowy wiadukt nad al. Jana Pawła II.

Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski