https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Radny pyta o remont trzech ulic na Osowej Górze w Bydgoszczy. Srebrna i Podmiejska mają znaleźć się w budżecie na 2025 rok

Jarosław Więcławski
Jedną z ulic, która od dawna czeka na remont jest Podmiejska.
Jedną z ulic, która od dawna czeka na remont jest Podmiejska. Tomasz Czachorowski
Powraca wielokrotnie podnoszony przez mieszkańców temat remontu ulic w przemysłowej części Osowej Góry w Bydgoszczy: Podmiejskiej, Srebrnej i Ołowianej. W przypadku dwóch pierwszych perspektywa poprawy stanu nawierzchni nie jest bardzo odległa. Gorsze informacje dotyczą Ołowianej.

W swoim imieniu, mieszkańców osiedla oraz pracowników zakładów na Osowej Górze interpelację w sprawie remontu ulicy Srebrnej złożył radny Radosław Ginther. Zwrócił uwagę na to, że codziennie pokonują ją setki osób, a stan nawierzchni jest katastrofalny od dawna. „Ulica w całej swojej długości jest w bardzo złym stanie technicznym, a kierowcy jeżdżą po niej sinusoidą chcąc uniknąć najechania na dziury w asfalcie” – napisał.

W tej samej interpelacji radny zaapelował o zapewnienie bezpieczeństwa pieszym na ulicy Ołowianej i budowę tam chodnika. Obecnie mieszkańcy i pracownicy muszą chodzić jezdnią, którą przejeżdża wiele ciężarówek i aut dostawczych. W piśmie Radosław Ginther wspomniał również o sąsiedniej ulicy Podmiejskiej.

W związku z postępującą degradacją nawierzchni ulic Srebrnej oraz Podmiejskiej ZDMiKP rozpoczął prace zmierzające do przeprowadzenia kompleksowej przebudowy tych ulic w najbliższych latach. Po sporządzeniu niezbędnej dokumentacji realizacja zadania zostanie wpisana przez ZDMiKP w projekt budżetu na rok 2025” – odpowiedział Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta Bydgoszczy.

Analizy w toku

Bardziej skomplikowana jest kwestia ewentualnego remontu ul. Ołowianej. Jak odpisał zastępca prezydenta miasta, szerokość pasa drogowego na większości ulicy (ok. 7,4-7,5 m) oraz konieczność budowy całości infrastruktury (m.in. chodniki, oświetlenie, odwodnienie) wymaga przygotowania wielobranżowego projektu budowlanego oraz wymusza wykupy gruntów. To wpłynie na dłuższy czas realizacji inwestycji i wzrost wydatków.

Obecnie w ZDMiKP trwają analizy możliwości innych wariantów realizacji tej inwestycji w celu ograniczenia kosztów z nią związanych” – przekazał Mirosław Kozłowicz. W odpowiedzi zaznaczył, że stan wymienionych w interpelacji ulic jest doskonale znany drogowcom, bo przeprowadzają systematycznie przeglądy i objazdy dróg. Ostatni cząstkowy remont na Podmiejskiej, Srebrnej i Ołowianej wykonano z kolei 28 sierpnia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski