Postępowanie na budowę tej części Wielkiej Pętli Fordonu ogłoszono we wtorek (13 maja). Oferty można składać do 29 maja. Zadanie do realizacji wybrano w Bydgoskim Budżecie Obywatelskim w 2019 roku.
– Trasa I etapu swój początek będzie miała przy wejściu do Doliny Śmierci i przebiegnie częściowo przez Park Krajobrazowy u podnóża Góry Szybowników, a następnie wzdłuż ul. Macieja Rataja do ul. B. Orlińskiego. Ten etap pętli będzie miał długość około 1,2 kilometra. Powstaną też krótkie odcinki ścieżek komunikujące trasę z układem ulic lokalnych – informuje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Wykonawca po podpisaniu umowy będzie miał pół roku na realizację zadania. Ścieżka ma posiadać nawierzchnię bitumiczną z asfaltobetonu. Drogowcy zapowiadają, że wzdłuż trasy ustawione zostaną ławki, kosze na śmieci, dystrybutory na woreczki na psie odchody i stojaki rowerowe. Zamontowana zostanie także wiata do odpoczynku oraz stacja do obsługi rowerów (w rejonie ul. Bołtucia). Cała trasa będzie oświetlona i czytelnie oznakowana. Pojawi się przy niej kilka dodatkowych drzew – sosen i klonów.
Długa droga
Do ogłoszenia przetargu na pierwszy odcinek przymierzano się już w 2022 roku. Zebrano kompletną dokumentację i niezbędne pozwolenia, ale postępowanie zawieszono do czasu rozstrzygnięcia przez organy kontrolne ważności uchwały jednej z rad osiedli o zgodzie na realizację zadania ponadosiedlowego.
Wątpliwości w tej sprawie zgłosił były członek rady, a sprawa poprzez Komisję Rewizyjną, trafiła do prokuratury, która śledztwo umorzyła. Jak podaje portal Metropolia Bydgoska, w ubiegłym tygodniu tę decyzję podtrzymał Sąd Rejonowy, a to otworzyło drogę do ogłoszenia przetargu.
Wielka Pętla Fordonu to projekt, który zakłada powstanie nowoczesnej trasy pieszo-rowerowej otaczającej wszystkie fordońskie osiedla oraz łączącej istniejące już drogi rowerowe. Ma posiadać wydzielone części dla rowerzystów oraz dla pieszych, biegaczy i spacerowiczów. Kolejne odcinki są od kilku lat zgłaszane do BBO. Długość całej planowanej pętli to 21 km. Szerokość trasy na nowych odcinkach to 4,2 m.
Po pracach i w toku
W ubiegłym roku zbudowano odcinek pętli pomiędzy ulicą Tatrzańską i Bora-Komorowskiego, wzdłuż ul. Wierchowej i Geodetów. Wcześniej nowe trasy pojawiły się w ramach rewitalizacji Starego Fordonu. Trwają prace nad dokumentacją niezbędną do budowy kolejnych etapów. Do końca 2025 r. ma być skompletowana dokumentacja i niezbędne pozwolenia na odcinek między Szkołą Podstawową przy ul. Kromera oraz ul. Wierchową.
