Dzisiaj weszła w życie nowelizacja rozporządzenia ministra edukacji i nauki w sprawie ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w czasie epidemii COVID-19. Dotyczy ona między innymi funkcjonowania żłobków i przedszkoli.
Oznacza to, że właśnie przedszkola, żłobki, a także inne formy wychowania przedszkolnego po 3 tygodnia powrócą do stacjonarnego funkcjonowania. Przypomnijmy, że od 29 marca musiały one pracować w zdalnej formie.
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej przekazało w poprzednim tygodniu, że w związku z otwarciem żłobków i przedszkoli dodatkowy zasiłek opiekuńczy dla rodziców dzieci ze żłobków i przedszkoli będzie przysługiwał jedynie do 18 kwietnia. Jednak rodzice uczniów, którzy jeszcze nie ukończyli 8 lat, będą mogli cały czas z niego korzystać.
Jednak jest wyjątek, zasiłek ten będzie przysługiwał rodzicom, gdy placówka zostanie nieprzewidzianie zamknięta lub jej działanie zostanie ograniczone w związku z COVID-19.
Uczniowie cały czas w domach
W związku z nowelizacją rozporządzenia ministra, do 25 kwietnia cały czas przedłużona została nauka zdalna w publicznych i niepublicznych szkołach podstawowych, szkołach ponadpodstawowych, placówkach kształcenia ustawicznego i centrach kształcenia zawodowego, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych i domach wczasów dziecięcych.
Jednak wprowadzono możliwość prowadzenia zajęć sportowych realizowanych na podstawie programów szkolenia sportowego w miejscu ich prowadzenia lub zdalnie.
Także dla uczniów i słuchaczy, którzy mają przystąpić do egzaminu zawodowego lub egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w sesji czerwiec-lipiec, jest możliwość realizacji zajęć z zakresu praktycznej nauki zawodu stacjonarnie w miejscu ich prowadzenia, przy zachowaniu reżimu sanitarnego, w określonych warunkach organizacyjnych.
Wszystkie warunki prowadzenia stacjonarnie zajęć zapisane są w rozporządzeniu.
Umożliwione zostały także indywidualne lub prowadzone w małych grupach konsultacje dla uczniów przygotowujących się do matury lub egzaminu ósmoklasisty. Dyrektor może zorganizować takie konsultacje z nauczycielami prowadzącymi zajęcia z przedmiotów, z których uczeń przystępuje do tych egzaminów.
