Nakłady na rozwój kadr, podwyżki i premie, szkolenia, ale też atrakcyjniejszą powierzchnię biurową czy niestandardowe benefity są w planach 60 proc. badanych przedsiębiorstw. Tak wynika z raportu „Plany inwestycyjne firm 2017” – opracowanego przez Antal i CBRE, we współpracy z Adaptive, APIRE oraz BPCC.
- To ważny sygnał dla rynku. Nie tylko pokazuje, że to kompetencje decydują o sukcesie i przewadze konkurencyjnej firm, ale też – że zarządzający mają tego pełną świadomość i będą podejmowali odpowiednie kroki, aby pozyskać i utrzymać w strukturach najlepszych pracowników – zauważa Artur Skiba, prezes Antal.
W ramach szeroko pojętych inwestycji w HR 78 proc. decydentów planuje stworzenie nowych wakatów. W tym aspekcie do liderów należą branże nowych technologii (IT – 91 proc., Internet, nowe media, e-commerce – 89 proc.) oraz centra usług wspólnych - 87 proc.
Tylko 16 proc. firm planuje rozwój geograficzny, jednak to właśnie ten typ inwestycji wzbudza zazwyczaj najwięcej emocji, tak wśród samorządów lokalnych, jak i mieszkańców konkretnych regionów. Powody do radości mają tym razem Warszawa, Wrocław, Poznań oraz Łódź – respondenci badania wskazali jej jako najbardziej atrakcyjne lokalizacje dla rozwoju swoich struktur.
Ponad połowa badanych decydentów biznesowych (58 proc.) podejmuje kroki w kierunku wzbogacenia oferty o nowe produkty lub usługi. W technologię z kolei planują inwestować przede wszystkim przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją przemysłową.
- Rola polskiego przemysłu produkcyjnego wobec nasycenia rynku niemieckiego, czeskiego i słowackiego staje się kluczowa w regionie CEE. Zaczynają powstawać u nas centra badawczo-rozwojowe, inwestuje się także w nowoczesne parki maszynowe – wyjaśnia Roman Zabłocki, menedżer działu Engineering & Operations w Antal.
Może zaciekawią Cię te artykuły? Kliknij
