Powrót do ulg w MZK spowoduje stratę 4,6 mln złotych rocznie? Dziś obrady w tej sprawie

Sławimir Bobbe
Bilety MZK
Bilety MZK Tymon Markowski
To, że bydgoscy radni przegłosują dziś powrót ulgowych przejazdów miejskimi autobusami i tramwajami dla emerytów, jest mocno wątpliwe. Jaki wpływ na głosowanie będą miały postulaty związkowców MZK?

Nadzwyczajna mobilizacja towarzyszyć będzie dzisiejszym obradom na sesji Rady Miasta Bydgoszczy.

Radni zajmą się wnioskiem o zmianę uchwały w sprawie ulg w opłatach za jazdę komunikacją miejską. Część radnych wróciła wcześniej z zimowych wyjazdów, ale i tak wiadomo, że nie wszyscy stawią się na obradach.
[break]
- Zmiany w ulgach na przejazdy komunikacją miejską spotkały się z negatywnym odzewem wśród mieszkańców. Pojawiły się trzy grupy (Bydgoska Brama Porozumienia Bogdana Dzakanowskiego, emeryci i renciści, którym przewodniczy Zdzisław Tylicki, i związkowcy MZK), które niezależnie zaczęły zbierać podpisy pod zmianą tamtej uchwały - mówił wczoraj Piotr Król, szef klubu radnych PiS. - To w imieniu tych grup i własnym składamy projekt zmian w uchwale, który przywraca ulgi dla emerytów po 65. roku życia, a także wprowadza bezpłatne bilety dla pracowników MZK, honorowych krwiodawców i osób głuchych.

Wniosek pogrąży jednak prawdopodobnie opinia prawna, która dotarła do radnych wczoraj, a której elementem stała się analiza pokazująca, że powrót do starych rozwiązań spowoduje uszczerbek w budżecie miasta na kwotę 4,6 miliona złotych.
Roman Jasiakiewicz zauważył, że zmienił się również wiek przechodzenia na emerytury. - Mogłoby się zdarzyć tak, że osoba mająca 65 lat korzystałaby z darmowych przejazdów, jednocześnie nadal pracując. Przewodniczący zaproponował również rozwiązanie, polegające na powrocie do ulg dla pracowników MZK, ale tych „frontowych” - a więc kierowców i motorniczych wyłącznie w godzinach wykonywania obowiązków. To właśnie związkowcy, których prezydent traktuje z ledwie skrywaną niechęcią, są kluczem do wyników jutrzejszego głosowania.

- Gdyby rozpatrywać osobno wnioski o ulgi, emeryci i krwiodawcy by je dostali. W pakiecie z MZK nie dostaną nic - mówiono w kuluarach.

Radnych nie przekonały argumenty Zdzisława Tylickiego który twierdził, że darmowe przejazdy dla emerytów to także pomoc dla młodych, bo to babcie i dziadkowie opiekują się wnukami. - Chodzi też o to, by starsze osoby były ciągle aktywne i nie siedziały w domach - zauważa Zdzisław Tylicki. Jeśli radni PO i SLD zagłosują za odrzuceniem wniosku, a za będą radni z PiS i Miasta dla Pokoleń, uchwała nie wejdzie w życie.

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gen
jesteś debilem na kolei zrobiono to ponnad 10 lat
S
SZary HDK
Obawy pana R. Jasiakiewicza są bezpodstawne. Dziś jeszcze nie ma takich osób, które mają 65 lat i muszą pracować dłużej. A do tego czasu i tak sie wiele zmieni. Natomiast Honorowy Krwiodawca dostał "medal", który mu zabrano i to nie względu na politykę a tzw oszczędności. Może warto sprawdzić ile w Bydgoszczy osób ma ZDK I stopnia i prawo do takiej ulgi. Myślę też, że to tylko prawo a nie korzystanie z tych ulg.
b
banas
Podobają mi się wyliczenia,,tyle kasy zaoszczędzonej,,,,wychodzi na to że MZK będzie co roku miała z 4 wozy nowe,,,chyba że te oszczędności bedą zasilać pensje urzędników przy korycie by ci mieli większe oszczędności!!! :)) JAJA!!! PARANOJA!!! Kiedy się znów Naród obudzi??
b
bdg
jakie niecale 50zl??? najpierw zobacz w cennik a pozniej pisz a zarobki emerytow i kierowcow hmm sa takie jak wszystkich czyli nedzne niech walcza o swoje
r
rodzinka
zdecydowanie korzystne zmiany dla rodziny. emeryci i kierowcy mzk nie są najbardziej potrzebujący. zamiast nich miasto dopłąca rodzinom wielodzietnym i tak powinno być. emeryci i kierowcy na pewno zarabiają wystarczająco żeby wydac miesięcznie niecałe 50zł na bilet.
s
sa
Bruski zabrał zwykłym ludziom żeby starczyło pieniędzy dla jego przyjaciela Osucha, ot cała prawda!!!
g
gfor
Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że to nie MZK obciąża budżet miasta. A powrót ulg nie dotyczy tylko MZK, ale i emerytów, krwiodawców, i głuchych !!!! Czyli to nie tylko powrót ulg dla MZK.. Kiedy wreszcie gazety przestaną być polityczne??? B kazał napisać tak i gazety tak piszą. A róbcie tak dalej. Ja już mam dosyć tego prezydenta i tego miasta. Za dwa miesiące wyjeżdżamy z kraju na stałe. W sumie 4 rodziny i każde ma po dwójke dzieci. A to nie koniec emigracji. Już teraz jest więcej emerytów niż młodych. Nie będę ukrywać. Jestem kierowcom w MZK. To już nie ta sama komunistyczna firma co kiedyś .W KDD za 1400 zł nikt poza emerytami nie pojedzie. CO już widać, bo firma podnajmuje PKS z Żar. Piszcie dalej nieprawdę, a niedługo pozostaną wam sami emeryci
l
luka
Niech emeryci placa jesli maja emeryture powyzej 1200 zł. Ja tyle zarabiam i place.
f
feti!!!
Ciekawe czy Bruski pomyslal o tych kierowcach czy motorniczych co dojezdzaja do pracy z poza Bydgoszczy I tak naprawde biletu potrzebuja bedac tylko w pracy bo po co maja ci pracownicy wykupic bilety jak I tak z nich nie skozystaja bo nie mieszkaja w Bydgoszczy!!! panie Bruski pomysl troche!!!!!!!!!!!!
Dodaj ogłoszenie