Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pościg na A1. Kierowca oszukiwał na czasie pracy, nie zatrzymał się do kontroli

sier, źródło: WITD w Bydgoszczy
Kierujący prowadził pojazd bez zalogowanej cyfrowej karty do tachografu oraz jednocześnie używał niedozwolonego przedmiotu zakłócającego rzeczywiste wskazania urządzenia rejestrującego.
Kierujący prowadził pojazd bez zalogowanej cyfrowej karty do tachografu oraz jednocześnie używał niedozwolonego przedmiotu zakłócającego rzeczywiste wskazania urządzenia rejestrującego. Archiwum Polska Press/zdjęcie ilustracyjne
Co dziesiąty zawodowy kierowca skontrolowany przez inspektorów transportu drogowego z Bydgoszczy manipulował przy tachografie. Kontrole przeprowadzono na kujawsko-pomorskim odcinku A1. Jeden z kierowców nie chciał się zatrzymać, trzeba było go gonić.

Kontrola czasu pracy to jedno z zadań inspektorów transportu drogowego. Przekraczanie limitów czasowych za kółkiem i brak odpowiednich przerw prowadzi do przemęczenia kierowcy i może być przyczyną tragedii na drodze. Niestety ciągłe kontrole ITD pokazują, że wielu kierowców nie przestrzega przepisów w tym zakresie.

W nocy z 14 na 15 sierpnia br., inspektorzy z WITD w Bydgoszczy, wsparci funkcjonariuszem WRD KMP w Toruniu przeprowadzili nocne działania ukierunkowane na wykrywanie fałszerstw w czas pracy kierowców zawodowych.

Kombinował co dziesiąty kierowca

Inspektorzy wykorzystując wsparcie techniczne operatora autostrady prowadzili działania w godzinach 22.30-02.00 na kujawsko-pomorskim odcinku autostrady A1 – Amber One. Skontrolowano blisko 100 pojazdów i ujawniono 10 przypadków manipulacji w zapisy tachografów cyfrowych.

Podczas jednej z pierwszych kontroli pojazdu należącego do zagranicznego przewoźnika, trzeba było gonić kierowcę, bo ten nie zatrzymał się do kontroli.

Jaki się okazało kierujący prowadził pojazd bez zalogowanej cyfrowej karty do tachografu oraz jednocześnie używał niedozwolonego przedmiotu zakłócającego rzeczywiste wskazania urządzenia rejestrującego.

W pozostałych przypadkach manipulacje w zapisy tachografów polegały na podłączeniu niedozwolonego urządzenia, prowadzeniu pojazdu na cudzej karcie kierowcy lub bez cyfrowej karty umieszczonej w tachografie.

Polecamy

Trwa realizacja największej inwestycji drogowej w regionie - budowa trasy S5. Odcinek Aleksandrowo - Tryszczyn będzie jednocześnie stanowił północną obwodnicę Bydgoszczy. Porównujemy zrobione niedawno zdjęcia satelitarne z tymi sprzed kilku lat. Widać na nich jak bardzo trasa zmienia krajobraz.By S5 powstała, trzeba było wyciąć spory pas w lesie na północ od Bydgoszczy (między Tryszczynem, gdzie powstaje most przez Brdę, a linią kolejową w Maksymilianowie). Jego długość to około 7,5 kilometra. ➤➤ Na następnych slajdach prezentujemy porównanie zdjęć satelitarnych udostępnionych przez Google oraz najnowsze fotografie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z budowy trasy S5 na odcinku Aleksandrowo - Tryszczyn.Flesz: Autostrady, bramki, systemy płatności - jak ominąć korki?

Budowa obwodnicy Bydgoszczy widziana z kosmosu. Tak S5 zmien...

Za stwierdzone naruszenia nałożono mandaty karne w stosownej wysokości oraz wszczęto postępowania administracyjne a pojazdy zagranicznych przewoźników skierowano na parkingi depozytowe. - informuje ITD.

Działania Inspektorów WITD w Bydgoszczy były możliwe dzięki wsparciu koncesjonariusza autostrady A1, firmy Gdańsk Transport Company S.A oraz operatora A1 spółce Intertoll Polska.

Dojrzalsi, odcinek 5:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera