https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Policjanci pytają drogowców: czy można wprowadzić inną organizację ruchu na skrzyżowaniu ulic Głowackiego i Gajowej?

Dorota Witt
Do tragicznego wypadku na skrzyżowaniu ulic Gajowej i Głowackiego doszło w środę, 31 lipca. Zginął pieszy, 29-letni mężczyzna
Do tragicznego wypadku na skrzyżowaniu ulic Gajowej i Głowackiego doszło w środę, 31 lipca. Zginął pieszy, 29-letni mężczyzna Pomoc drogowa Krystian Andruszczenko
Bydgoscy policjanci przygotowali raport na temat zdarzeń drogowych na skrzyżowaniu ulic Głowackiego i Gajowej na Bartodziejach po tragicznym wypadku, do którego doszło w minionym tygodniu. Będą nowe znaki, ale czy jest szansa na inną organizację ruchu w tym miejscu? Mundurowi skierowali w tej sprawie wnioski do ZDMiKP w Bydgoszczy.

Będą nowe znaki, ale czy jest szansa na inną organizację ruchu w tym miejscu? Mundurowi skierowali w tej sprawie wnioski do ZDMiKP w Bydgoszczy.

Już w zeszłym tygodniu policjanci i drogowcy zapowiadali, że spotkają się, m.in. po to, by porozmawiać o bezpieczeństwie na skrzyżowaniu ulic Głowackiego i Gajowej na Bartodziejach. Po tragicznym wypadku, w którym zginął pieszy, o zmianę organizacji ruchu w tym miejscu prosili mieszkańcy osiedla (choć niektórzy upominali się o to już kilka miesięcy temu). W rozmowie z nami mówili, że rozwiązaniem byłaby sygnalizacja świetlna lub budowa ronda, progi zwalniające lub podniesione przejścia dla pieszych. ZDMiKP potrzeb zmian nie widział, tłumaczył, że skrzyżowanie zostało przebudowane, zastosowano tu grubowarstwowe oznakowanie poziome. I że skrzyżowanie jest uzbrojone w kilkadziesiąt znaków.

Policjanci podają statystyki: w 2018 roku doszło w tym miejscu do jednego wypadku, dwie osoby zostały ranne, odnotowano tez 10 kolizji. Od początku tego roku doszło tu już do dwóch wypadków, jedna osoba została zabita, jedna ranna. Zdarzyły się też trzy kolizje.

Znaków przybędzie - to pierwszy efekt wtorkowego spotkania policjantów z drogowcami.
- Na skrzyżowaniu z każdej strony pojawią się znaki ostrzegawcze: uwaga, wypadki - mówi podkom. Lidia Kowalska z zespołu prasowego KWP w Bydgoszczy. Tyle uda się zrobić od razu.

Przyczyna: błąd ludzki

Policjanci podają statystyki: w 2018 roku doszło w tym miejscu do jednego wypadku, dwie osoby zostały ranne, odnotowano tez 10 kolizji. Od początku tego roku doszło tu już do dwóch wypadków, jedna osoba została zabita, jedna ranna. Zdarzyły się też trzy kolizje.

- Policjanci, analizując przebieg tych zdarzeń i sytuację na skrzyżowaniu, doszli do wniosku, że podstawową przyczyną tych zdarzeń jest błąd ludzki, a konkretnie: nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu. Nie stwierdzono nieprawidłowości w oznakowaniu skrzyżowania -wyjaśnia podkom. Lidia Kowalska. - Infrastruktura nie miała wpływu na przebieg wskazanych w raporcie zdarzeń.

Mimo to policjanci dostrzegają potrzebę zmian na skrzyżowaniu. Skierowali wnioski do zarządcy drogi, by rozważył, czy możliwe jest w tym miejscu wprowadzenie innej organizacji ruchu, czy pozwoli na to infrastruktura, czy będzie miejsce na nowe rozwiązania.

To ciasne ulice, jest tu duże natężenie ruchu, nie tylko aut, ale i pieszych oraz autobusów komunikacji miejskiej.

Na wnioski drogowców poczekamy

- Analiza nie może zostać przeprowadzona tu i teraz, trzeba czasu - zastrzega podkom. Lidia Kowalska. - Zadbanie o bezpieczeństwo w tym miejscu jest szczególnie ważne z racji sąsiedztwa - w pobliżu skrzyżowania działają trzy szkoły i bursa. I to właśnie z tego powodu największe natężenie ruchu jest tu nie w czasie wakacji, a w roku szkolnym. Przeprowadzenie rzetelnej analizy będzie więc możliwe właśnie jesienią.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wypadki

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rafał
2019-08-07T11:11:32 02:00, Jo:

10 kolizji w tym roku? chyba tych do których została wezwana policja ...

szkoda, że nie mam czasu dokumentować tych zdarzeń bo było by ich znacznie więcej! Proponuję monitoring skrzyżowania i fotoradar od strony Kościoła to również poprawi bezpieczeństwo.

Pamiętam, że we wrześniu 2017 były w jednym dniu dwie kolizje. Nie chodzi jednak o ich ilość, ale o ich skutki, liczyłem, że przynajmniej 4 auta wylądowały od początku 2017 roku poza ulicą. Cudem nie było ofiar, gdy jedno audi wylądowało na podwórku bloku między Głowackiego 31, a Gajową 93! O rozwalonym słupie energetyki na Głowackiego 31 i skoszonym znaku stop na Głowackiego nie wspomnę.

To jest skandal, że ludzie wysyłali prośby do ZDMiKP, że znaki nie działają i że nadal są kolizje.

A nie działają dlatego, że wszędzie ich jest naciupane tyle, że można oszaleć, a gdy kierowca jest niewprawiony, przyjezdny, to ma wielki problem z ich interpretacją. Gdyby to ktoś z zarządu mieszkał w tym miejscu, to zaraz by się znalazły środki na organizację ruchu, a tak mają to w serdecznym poważaniu. Kierowcy są winni, a nie oni. Oczywiście, że są, ale młodemu człowiekowi to życia nie zwróci, a po to są, żeby tak organizować ruch, żeby było jak najbezpieczniej. A jak nie potrafią, to niech oddadzą stanowisko komuś, kto potrafi.

J
Jo
10 kolizji w tym roku? chyba tych do których została wezwana policja ...

szkoda, że nie mam czasu dokumentować tych zdarzeń bo było by ich znacznie więcej! Proponuję monitoring skrzyżowania i fotoradar od strony Kościoła to również poprawi bezpieczeństwo.
R
Rafał
O czym tu debatować? Progi na ulicach przed znakiem stop. Koniec przebudowy.

Spowoduje to fakt, że ci którzy jadą prosto będą musieli zwolnić, bo ci co skręcają i tak muszą zwolnić, skutki zdarzeń będą minimalne. Gdyby jeszcze zakaz wjazdu na gajową do kamiennej ( jednokierunkowa) i sprawa zamknięta. Dwa znaki i dwa progi. Tak dużo?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski