Prezydent miasta jest zadowolony. - Ten projekt świetnie uzupełnił też wcześniej zrealizowane zadania, związane z modernizacją Dworca Głównego oraz budową nowego węzła Bydgoszcz Wschód wraz z nową linią tramwajową do Fordonu. Rozbudowa infrastruktury kolejowo-komunikacyjnej w ostatnich latach kosztowała ponad 300 mln złotych - mówi Rafał Bruski.
Mieszkańcy optymizm podzielają, ale wytykają niedoróbki. - Windy nie działają także na dworcu Bydgoszcz Błonie. Co gorsza, na schodach nie ma skosów i zamiast ciągnąć walizki, trzeba je dźwigać - mówi mieszkaniec osiedla.
- Na Bielawach są piękne nowe perony, ale nie ma jak dojechać tam samochodem. Chciałem wysadzić żonę na pociąg i musiałem to robić na środku ulicy - dzwonił ze skargą nasz Czytelnik.
Na Bielawach parking i drogi dojazdowe do dworca zostaną wykonane w ramach budowy trasy W-Z. - Krzysztof Kosiedowski
Rzecznik drogowców zapewnia, że wszystkie usterki zostaną usunięte. - Windy jeszcze dziś będą działać, więc pasażerowie nie będą musieli chodzić z bagażami po schodach - mówił wczoraj Krzysztof Kosiedowski. - Na Bielawach parking i drogi dojazdowe zostaną wykonane w ramach budowy trasy W-Z. Nie chcieliśmy teraz niczego budować, bo cały układ komunikacyjny zostanie w najbliższych latach zmieniony - tłumaczy.
PRZECZYTAJ:Stacje Bydgoszcz Leśna, Bydgoszcz Bielawy i Bydgoszcz Błonie już gotowe [ZDJĘCIA]
Drogowcy zapewniają, że na stacji Bydgoszcz Leśna w ciągu tygodnia pojawią się automaty z biletami.
Wszyscy, którzy chcą zobaczyć z bliska nowe dworce, mogą skorzystać w sobotę ze specjalnej linii autobusowej nr 101. Autobusy będą kursować na trasie Dworzec Wschód - Dworzec Bielawy - Dworzec Leśna - Dworzec Główny - Dworzec Błonie. Z rozkładem jazdy linii można zapoznać się na stronie www.zdmikp.bydgoszcz.pl. Linie będą obsługiwać jelcze 760RTO z lat 1965-1971 (popularne „ogórki”) i ikarusy 280 z lat 1986-1990.