Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Olszewski i Król wspólnie chcą walczyć o drogi S5 i S10

Marek Weckwerth
Marek Weckwerth
Budowa drogi ekspresowej S5 przeciąga się. Poseł Olszewski liczy, że niezwłocznie podpisane zostaną umowy na jej dokończenie
Budowa drogi ekspresowej S5 przeciąga się. Poseł Olszewski liczy, że niezwłocznie podpisane zostaną umowy na jej dokończenie GDDKIA
Dokończenie drogi ekspresowej S5 i rozpoczęcie budowy S10 - to priorytety bydgoskiego posła Pawła Olszewskiego, nowego przewodniczącego sejmowej Komisji Infrastruktury. Polityk chwali współpracę z dotychczasowym adwersarzem - posłem Piotrem Królem.​

Paweł Olszewski (Koalicja Obywatelska) chwalił współpracę z Piotrem Królem (PiS), jednym z trojga zastępców przewodniczącego Komisji Infrastruktury, już na wstępie wczorajszej konferencji prasowej w Bydgoszczy.​

- Liczę na bardzo dobrą współpracę na rzecz niepolitycznych, a istotnych z punktu widzenia mieszkańców Bydgoszczy i całego regionu kwestii - wyjaśnił parlamentarzysta.​

Od razu po konferencji zapytaliśmy o zdanie posła Króla: - Potwierdzam, że w tej kadencji współpraca z Pawłem Olszewskim układa mi się dobrze. Na bok odłożyliśmy polityczne uprzedzenia. Najgorszy byłby grzech zaniechania tej współpracy, bo przecież chodzi o interes Bydgoszczy i ziemi bydgoskiej.​

Zobacz także: Droga S5. Kiedy poznamy oferty firm budowlanych na dokończenie dwóch odcinków?

Przewodniczący Komisji Infrastruktury spotkał się już w cztery oczy z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem.​- Będę bardzo pilnował budowy drogi ekspresowej S10 między Bydgoszczą a Toruniem - zapewnił Olszewski. - Zwróciłem uwagę ministrowi, że obecna droga krajowa numer 10 nazywana jest Drogą Śmierci, bo codziennie zdarzają się tam tragiczne wypadki. Minister odparł, że ten projekt ma “w tyle głowy” i że będziemy do niego wracać. ​

Poseł zwrócił uwagę szefowi resortu, że finansowanie budowy tej drogi w systemie partnerstwa publiczno -prywatnego jest pomysłem, którego na pewno nie uda się zrealizować. ​

- Nie obyło się z mojej strony bez złośliwości, bo odcinek Bydgoszcz - Toruń ma kosztować 2 miliardy złotych, czyli tyle ile rząd przekazał Telewizji Publicznej na propagandę - dodał Olszewski.​

Trwa budowa S5, na węźle w Tryszczynie koło Bydgoszczy, prace szybko postępują. Na jezdniach jest już betonowa nawierzchnia, wiadukt i fragmenty ścieżki rowerowej.

Budowa trasy S5. Jak idą prace? Zobaczcie węzeł w Tryszczyni...

Szef Komisji Infrastruktury zapowiedział starania o budowę obwodnic Sępólna i Kamienia Krajeńskiego, a także o lepsze skomunikowanie obwodnicy Inowrocławia z drogą S10. Chce również przywrócenia finansowania dróg samorządowych dla dużych miast oraz szerszego programu likwidacji miejsc niebezpiecznych. ​

W swoim expose premier Morawiecki dużo mówił o bezpieczeństwie na drogach...​

- Będę trzymał premiera za słowo i weryfikował zapowiedzi - zapewnił poseł. - Jedną zapowiedź już realizujemy - jako klub parlamentarny złożyliśmy projekt ustawy ustanowienia pierwszeństwa pieszych na pasach. Rząd będzie składał swój projekt. Możliwe jest wypracowanie kompromisowego rozwiązania. ​

Paweł Olszewski nie mógł nie wspomnieć o opóźnieniach na budowie drogi S5. - Liczę na to, że niezwłocznie podpisywane zostaną umowy na jej dokończenie. Jeśli drogi nie wybudujemy w kończącej się perspektywie unijnej, to nie jest wykluczone, że utracimy dofinansowanie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Olszewski i Król wspólnie chcą walczyć o drogi S5 i S10 - Gazeta Pomorska