Firma InPost wprowadziła gwarancję dotyczącą punktualnego dostarczenia paczek jeszcze przed najbliższymi świętami Bożego Narodzenia - taką informację podają Wiadomości Handlowe. Operator zapowiedział, że dotyczy to także przesyłek wysłanych 20 grudnia. To odważna deklaracja ze strony InPost-u, szczególnie gdy przedświąteczny okres nie należy do najłatwiejszych dla operatorów logistycznych. Biorąc pod uwagę trudności logistyczne przed świętami operatorzy zalecają, by wszystkie świąteczne prezenty kupować do 15 grudnia. Nawet tak wczesna data często nie stanowi gwarancji dostarczenia jej przed Bożym Narodzeniem.
InPost gwarancją dostarczenia paczek przed świętami?
InPost dużo ryzykuje taką deklaracją. Jednak w wywiązaniu się z niej mają pomóc dodatkowe Punkty Obsługi Paczek, które firma uruchomi. Punkty Obsługi Paczek będą znajdowały się do dwóch kilometrów od paczkomatów, do których klienci zamówili swoje przesyłki.
Mamy specjalną ofertę dla spóźnialskich - jeżeli kupisz coś w sieci do piątku 20 grudnia, a twój sklep dostarczy tę przesyłkę do naszej sieci nie później niż do godziny 18 tego dnia, to gwarantujemy, że paczka zostanie dostarczona przed Wigilią do wybranego paczkomatu - zapowiedział prezes InPost Rafał Brzoska.
Rafał Brzoska dodał, że w przeciwieństwie do tych, którzy zalecają zamówienia do 15 grudnia bez gwarancji dostawy, InPost jako jedyna firma w Polsce dostarczy przesyłki przed Bożym Narodzeniem, nawet gdy zostaną ona nadane tuż przed świętami.
Działanie Punktów Obsługi Paczek
Punkty Obsługi Paczek będą działać jako lokalne magazyny. Klienci w ciągu dwóch dni będą mogli odbierać paczki z takich punktów. Jeśli w tym czasie przesyłki nie zostaną odebrane, wówczas kurier odbierze paczkę z Punktu Obsługi Klienta i dostarczy ją do paczkomatu, który wskazał klient podczas składania zamówienia. Oferowana przez operatora usługa dostępna jest przez aplikację mobilną InPost.
W celu odebrania paczki z Punktu Obsługi Paczek wymagany będzie numer telefonu, a także kod odbioru, którzy klienci otrzymają drogą mailową lub za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Dodatkowo klient będzie mógł "śledzić" swoją przesyłkę za pomocą bota na Messengerze, Asystenta Google lub przez maile.
