Spis treści
Klienci opowiadają, że zamawiają paczki na adres domowy i taką przesyłkę opłacają, ale kurier nie doręcza im jej do ręki, a zostawia gdzieś w paczkomacie, który akurat ma po drodze, nawet jeśli jest daleko od mieszkania klienta, a czasami nawet w innej miejscowości. Potem przychodzi informacja, że paczka czeka na klienta gdzie indziej, bo nie zastał nikogo w domu. Sygnały o takich sytuacjach otrzymujemy raz na jakiś czas, dotyczą one różnych kurierów, a ostatnio zostaliśmy poproszeni o interwencję dotyczącą DHL.
- Może w końcu ta firma zacznie rozliczać swoich kurierów za takie zachowania, zanim straci klientów - apeluje pani Anna ze Świecia.
Twierdzi, że jak pisze się do DHL w tej sprawie, przepraszają twierdząc, że więcej to się nie powtórzy, choć powtarza non stop.
Ktoś bierze urlop i czeka na kuriera...
- Sporo zamawiam w internecie. Czasami dochodzi nawet do tak kuriozalnych sytuacji, że kurierzy wysyłają wiadomości w jakich godzinach będą, a nie przyjeżdżają. Potem przychodzą wiadomości, że zostawili paczkę gdzieś daleko w boxie, bo nikogo nie było w domu. Jak się do nich dzwoni, to nie odbierają telefonu. A nawet zdarza się, że nie przychodzi żaden SMS, gdzie jest przesyłka, zaś na firmową infolinię też trudno się dodzwonić. Człowiek czasem musi wziąć urlop, żeby w domu poczekać na paczkę, a kurierzy się nie zjawiają. I jeszcze są tak bezczelni, że na stronie zamawiającej wpisują, że kogoś nie było w domu i dlatego musieli dostarczyć do paczkomatu - mówi pani Anna.
Tak piszą klienci o kurierach - opinie
Podsyła nam kilka linków, gdzie znajdujemy sporo opinii o kurierach, oto kilka z nich:
- „Dziś znów kurier przeszedł samego siebie, paczka zostawiona w POD Chełmno, zgłosiłem interwencję w centrali.”
- „To jest parodia z tym DHL, jak nie Lisewo to w Grudziądzu zostawia paczki, godzinę temu też byłem odebrać”.
- „W ubiegły czwartek jeździł inny chłopak w zastępstwie, jak sam powiedział, i wszystko było ok. Mógłby zostać na stałe, bo na tamtego trzeba dosłownie polować, a jak już uda się go przechwycić, próbuje się lakonicznie tłumaczyć, usprawiedliwiać, choć wiadomo, jak jest i już większość z nas zdążyła się przekonać”.
- „Paczka powinna być dostarczona we wtorek. Minął tydzień, a paczki nie ma. Wnioskuję, że została zgubiona. Kurier nie odbiera, dzwonię po kilkanaście razy dziennie. Na infolinii nie da się połączyć z żadnym konsultantem”.
- „Niestety, przesyłka nie została dostarczona w terminie, pomimo deklaracji i podania konkretnej godziny. Kurier nie odbierał telefonu, a dzwoniłam wielokrotnie. Infolinia to jakaś pomyłka, nie ma szans z kimś porozmawiać. Zmuszają do kontaktu przez aplikację”.
- „Kurier porzuca paczki w punkcie, nawet nie myśli, żeby przywieźć pod adres dostawy. Telefon ma wyłączony, z firmą nie ma możliwości kontaktu. Płacisz za dostawę na adres, ale ci nie dostarczą. Takich kurierów powinno się zwalniać dyscyplinarnie”.
DHL: "Obowiązkiem kuriera jest podjęcie próby doręczenia przesyłki do rąk odbiorcy”
Co na to firma przesyłkowa?
- „Zgodnie z naszymi standardami, w przypadku przesyłek kierowanych pod wskazany adres, obowiązkiem kuriera jest podjęcie próby doręczenia przesyłki bezpośrednio do rąk odbiorcy” - odpowiada nam Justyna Dąbrowska, rzecznik prasowy DHL Parcel Polska Sp. z o.o. - „Ponadto, aby zapewnić jak najszybsze dostarczanie paczek do adresatów wdrożyliśmy rozwiązania operacyjne polegające na doręczaniu przesyłek do punktów i automatów paczkowych, zlokalizowanych w pobliżu naszych klientów, w przypadku, gdy odbiorcy nie ma domu w momencie doręczenia. Aby kontrolować ten proces, stosujemy narzędzia pozwalające na obserwowanie pozycji GPS kuriera, co umożliwia weryfikację, czy kurier dotarł pod wskazany adres. Monitorujemy również odległość punktu, do którego trafiła przesyłka w stosunku do pierwotnego adresu doręczenia. Wszelkie zgłoszenia i uwagi, kierowane do działu obsługi klienta, są wnikliwie analizowane przez naszych konsultantów. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości – niezwłocznie podejmujemy adekwatne działania w różnych obszarach, których wspólnym celem jest zapewnienie najwyższej terminowości i jakości dostawy przesyłek”.
Justyna Dąbrowska radzi, by wszelkie uwagi, komentarze lub pytania dotyczące przesyłek klienci zgłaszali przez dedykowany formularz (jest dostępny TUTAJ).
