https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Od kilku dni trwa odbiór systemu ITS. Już widać, że nie wszędzie został zamontowany prawidłowo

Tomasz Zieliński
Łęczycka - fuszerka przy instalacji ITSŁęczycka - fuszerka przy instalacji ITS
Łęczycka - fuszerka przy instalacji ITSŁęczycka - fuszerka przy instalacji ITS Tomasz Czachorowski
System kosztujący nas ponad 50 mln złotych jeszcze nie zaczął działać, a już widać niedoróbki - sygnalizują Czytelnicy. Czy słabym punktem będą czujniki w asfalcie?

Z redakcją skontaktował się nasz Czytelnik, pan Dariusz (nazwisko do wiadomości redakcji). - Do tej skomplikowanej maszynerii montuje się najważniejszy element, pętle indukcyjne, które zostają zatopione w asfalcie - ale czy aby na pewno jest to dobrze wykonane? - zastanawia się Czytelnik.

CZYTAJ TEŻ:Wypadki na rondzie Ossolińskich i na trasie Osielsko-Bydgoszcz
[break]
Na załączonych fotografiach widać wiązki przewodów na dnie pokaźnej dziury w jezdni. Zdjęcia zrobione zostały u zbiegu ulic Fordońskiej, Łęczyckiej i mostu Kazimierza Wielkiego. - Technologia polega na tym, że nacina się asfalt, a w powstałą szczelinę wprowadza się okablowanie - mówi pan Dariusz. - Szczeliny winny być zalane wypełniaczem, by nie dostała się do nich woda. Jeśli woda w nich zamarznie, lód rozsadzi asfalt.

W rejonie opisywanym przez Czytelnika faktycznie widać niedbale zabezpieczone nacięcia.

- Kable - jak widać - są dość płytko położone w nawierzchni - martwi się Pan Dariusz. - Jest to wierzchnia warstwa drogi - tzw. ścieralna, czyli ta, która podlega zużyciu i którą się często frezuje. W tym przypadku frezowanie spowoduje uszkodzenie okablowania. Ktoś chyba nie przemyślał tego na etapie projektowania, a może wykonania. Jest wiele metod instalacji pętli indukcyjnych i można było to zaprojektować lepiej.

- Pragnę uspokoić bydgoszczan, nie ma powodów do niepokoju - zapewnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. - Odbiory różnych składowych, wchodzących w skład całego systemu - a więc między innymi czujników w jezdniach - dopiero się rozpoczęły. Prace na opisywanym skrzyżowaniu jeszcze nie zostały odebrane. Każda wyłapana przez naszych inspektorów niedoróbka zostanie poprawiona. Mamy czas do kwietnia, by dopełnić formalności. Pamiętajmy, że inwestycja objęta jest również gwarancją.

Pętle indukcyjne zatopione w nawierzchni to jedna ze składowych systemu kontroli i sterowania ruchem, nazywanego Inteligentnymi Systemami Transportowymi. - Czujniki mają za zadanie dostarczać dane do systemu informatycznego, mózgu ITS - wyjaśnia Krzysztof Kosiedowski. - Po przetworzeniu posłużą do sterowania ruchem.

Przypomnijmy, że ITS naszpikowany jest nowoczesną elektroniką. W ramach przedsięwzięcia na bydgoskich ulicach będzie zainstalowane w sumie 90 kamer, 180 tablic dynamicznej informacji przystankowej, 26 tablic informacji parkingowej. 80 tramwajów będzie wyposażonych w radiowe nadajniki priorytetu. Oznacza to, że zbliżające się do skrzyżowań tramwaje będą krócej czekały na zielone światło. W ten sposób transport szynowy stanie się najszybszym sposobem na poruszanie się po mieście.

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

O
OKO-SZEFA
Panie Krzysztof Kosiedowski jak mam być spokojny? Skoro sąd dziury i mam czekać na wasz odbiór za miesiąc albo dwa - DZIURY SĄ TERAZ - zresztą to uwidacznia z jaką jakością Pana pracy pracowników Pana firmy mamy do czynienia skoro na bieżąco nie potraficie nadzorować inwestycji - tak tak wsumie jakść waszego nadzoru widać na brzozowej, czy moście uniwersyteckim - normalnie nic tylko dawać wam premie - w normalnej firmie z hukiem by Pan za takie herezje wyleciał jak i pracownicy niższego szczebla.
B
Bydgoszczak
Panie Krzysztof Kosiedowski Pan chyba się na głowę z chomikiem zamienił - jak mam być spokojny? Skoro sąd dziury i mam czekać na wasz odbiór za miesiąc albo dwa - DZIURY SĄ TERAZ - zresztą to uwidacznia z jaką jakością Pana pracy pracowników Pana firmy mamy do czynienia skoro na bieżąco nie potraficie nadzorować inwestycji - tak tak wsumie jakść waszego nadzoru widać na brzozowej, czy moście uniwersyteckim - normalnie nic tylko dawać wam premie - w normalnej firmie z hukiem by Pan za takie herezje wyleciał jak i pracownicy niższego szczebla.
B
BYDGOSZCZAK
Bzdury pisze szef zarządu dróg - co z tego że naprawią - ŁATĘ? To fuszerka na całej linii - są miejsca gdzie nacinano dwa albo trzy razy bo się pomylili - uszkodzili asfalt i zadowoleni.
p
pnp
Katastrofalnie za krótki jest czas skrętu w lewo z ul. Kamiennej w Armii Krajowej, wielki ogon i trzeba czekać 4-5 cykli, nieco lepiej ale też źle na lewoskręcie z Jagiellońskiej w Wyszyńskiego.
M
MZK Bydgoszcz
Tacy mądrzy jesteście. A wiecie że tablice informujące o parkingach po prostu jeszcze nie zostały włączone bo dopiero trwają odbiory a system zadziała 7 kwietnia. Apropo tych wyświetlaczy to są bardzo dobre nie rozumiem co można w nich widzieć złego. No chyba że się ciągle narzeka oczywiście Polak.
b
byd_ghost
Monitory na przystankach to jeszcze większe gó*no. Małe literki, z daleka nieczytelne. A starsze osoby nawet spod tablicy nie mogą odczytać. Brak dodatkowo nie ma na nich nazwy przystanku.
A
Alder
Proponuję zobaczyć montaż tablic na rogu Rejtana i Dworcowej. Niewidomy zrobiłby to mądrzej. Słup i znaki drogowe zasłaniają tablice informacyjne!
m
michal
Dodatkowo tablice parkingowe są nieczytelne. Znaczek P (góra tablicy) w nocy jest niewidoczny (widać czarną plamę) tak samo jak nazwa obszaru ktorego dotyczy tekst wyświetlany na ledach (brak podświetlenia). Niewidoczny dla akierowców jest też pasek z tekstem scrollowanym na dole wyświetlacza led.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski