Rząd wpisał ekspresówkę S10 do Programu Budowy Dróg Krajowych do 2023 r. W pierwszej kolejności ma powstać odcinek między węzłami Bydgoszcz Południe w Stryszku, a toruńskimi Czerniewicami. Tam S10 połączy się z autostradą A1. Droga ma być tutaj wybudowana w standardzie dwóch pasów ruchu w jednym kierunku, z przygotowanym terenem na rozszerzenie jej w przyszłości do trzech pasów.
Drogowcy już od kilku lat przygotowywali się do realizacji tej inwestycji. W 2010 roku zlecone zostało przygotowanie „Studium Korytarzowego” określającego koncepcje przebiegu drogi.
W tym miesiącu ma zostać ogłoszony przetarg na studium techniczno–ekonomiczno środowiskowe. Harmonogram przygotowań jest tak skonstruowany, aby w 2017 roku wyłonić wykonawcę prac. Szacowany koszt inwestycji ma wynieść ok. 2 mld zł. Z załącznika do rządowego Programu Budowy Dróg wynika, że S10 na tym odcinku ma zostać oddana do 2020 r. Ta informacja bardzo ucieszyła władze Solca Kujawskiego.
– Na wiadomość o rozpoczęciu budowy tej trasy czekaliśmy z niecierpliwością, gdyż bardzo nam zależy na szybkim i bezpośrednim połączeniu naszego miasta z autostradą A1 oraz drogą ekspresową S5 – mówi Teresa Substyk, burmistrz Solca Kujawskiego. - Pozwoli to na jeszcze szybszy rozwój miasta oraz soleckiego Parku Przemysłowego, w którym funkcjonuje już 17 firm. Jego obszar został ostatnio znacznie powiększony o kolejne 30 hektarów uzbrojonych terenów. Dogodniejszy dojazd z pewnością przyciągnie nowych inwestorów – dodaje Teresa Substyk.
Solecki odcinek drogi ekspresowej S10 będzie przebiegał najprawdopodobniej równolegle do obecnej drogi krajowej nr 10. W pobliżu miasta planowana jest budowa dwóch węzłów, łączących lokalne drogi z nową trasą, które będą umiejscowione najprawdopodobniej w Makowiskach oraz u wylotu ulicy Kujawskiej w Solcu Kujawskim. Kolejny węzeł ma powstać przy drodze do Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. Z kolei w okolicach Torunia ma nastąpić rozbudowa istniejących węzłów w Małej Nieszawce oraz w Czerniewicach. Ten ostatni umożliwi skomunikowanie autostrady A1 z drogą krajową nr 91, a tym samym połączenie lewobrzeżnej części Torunia z autostradą.
W rządowych planach znalazły się także plany inwestycyjne pozostałych odcinków S10. Do do 2025 roku, będzie można nią pojechać z Bydgoszczy do Szczecina, a dwa lata później do Warszawy.